רשמי: (גם) סמסונג עובדת על שעון חכם חדש

iWatch

עכשיו זה רשמי, סמסונג עובדת על שעון חכם. בראיון לבלומברג חשף הבוקר מנהל צד המובייל של סמסונג, לי יונג-הי, כי החברה עובדת זה זמן מה על השעון החכם:

אנו עובדים על מוצר השעון מזה זמן רב ומאמצים גדולים נעשים להשלמתו. אנו עובדים על מוצרים עבור העתיד והשעון הוא בהחלט אחד מהם.

בסמסונג עובדים במרץ על מנת להשלים את מוצר השעון החכם ולהביאו לשוק לפני שתספיק אפל להשיק את המוצר הראשון מיני רבים שיגיעו בעתיד לשוק כחלק מגל הטכנולוגיות הלבישות. על ה-iWatch של אפל עדיין לא התקבל אישור רשמי והחברה ככל הנראה לא תחשוף את כוונותיה בנושא עד אשר יהיה המוצר מוכן וזמין למכירה, אך פרטים ראשוניים לגבי פיתוח שעון חכם, שככל הנראה ייקרא iWatch, כבר הספיקו להגיע דרך מקורות שונים.

ההיסטוריה הנוכחית של השעון החכם

סמסונג ואפל לא היו ראשונות לדבר על השעון החכם. חברת Pebble, שהצליחה לגייס את הסכום הגבוה ביותר עד כה דרך אתר המימון החברתי קיק-סטארטר, סכום שעמד על מעל ל-10 מיליון דולר, כבר החלה לשלוח את מוצר השעון החכם שלה למזמינים המוקדמים כבר לקראת סוף חודש ינואר. לא ניתן לדעת אם באפל או בסמסונג החלו לעבוד על שעון חכם לפני הצלחתה המסיבית עם קהל הצרכנים, אך שנה שלמה עברה לה מאז Pebble הפכה ללהיט וניתן להניח כי גם אם לא עבדו השתיים על מוצר דומה קודם לכן, המאמצים וודאי החלו זמן קצר לאחר מימונו של הפרוייקט ב-Kickstarter.

סימנים ראשוניים לגבי רצון הציבור הרחב בשעון חכם עלו גם הם דרך קיק-סטארטר עוד בשנת 2010, אז הושקה דרך אתר המימון החברתי רצועת שעון עבור נגן האייפוד נאנו, שהגיע אז בצורת ריבוע. הפרוייקט זכה באותה עת להיות אחד המוצלחים, אם לא המוצלח ביותר בזמנו, כאשר גייס קרוב למיליון דולר, בעת שיוצר המוצר ביקש 15 אלף דולר בלבד.

[vimeo]http://vimeo.com/40128933[/vimeo]

מתנצחות לעד

אפל וסמסונג כבר מזמן הפכו את יריבותן כמשווקות מוצרי מובייל למלחמה אפית המלווה בהתנצחויות ללא הרף. שתי החברות תבעו זו את זו בנושאי פטנטים כבר במספר הזדמנויות וסביב הגלובוס כולו. בשנה שעבר הצליחה סמסונג, באמצעות השימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד במכשיריה לעלות לכס מלכת הסמארטפונים, כאשר הצליחה למכור בפעם הראשונה יותר מכשירים מכל חברה אחרת, תואר שליווה את אפל זמן רב דרך מכירותיו המרשימות של מכשיר האייפון. האייפון הוא אמנם עדיין המכשיר הבודד הנמכר ביותר בעולם, תואר שסדרת הגלקסי S של סמסונג עדיין רחוקה מלכבוש, אך השקתו של מכשיר הדגל האחרון של סמסונג, הגלקסי S4, רק בשבוע שעבר צפויה לשבור שיאי מכירות חדשים עבור החברה.

עם השעון החכם, ממש כמו עם הסמארטפונים והטאבלטים של שתי החברות, תגיע המלחמה לאיזורים חדשים ושלא כמו שהיה כאשר הושק האייפון עוד בשנת 2007, הפעם הצרכן יזכה להינות מהתחרות כבר מיומו הראשון של המוצר החדש שככל הנראה יעשה את דרכו לשוק עוד השנה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים