סל השמועות של אמאזון – טאבלט ב-99$ ושירות הזרמת מוסיקה חדש

amazon_banner

אמאזון מסרבת לרדת מהכותרות בשבוע האחרון. לאחר הפחתות מחירים למכשירי הטאבלט של החברה, הקינדל פייר HD בדגם ה-8.9 אינץ’, מגיעות עתה שמועות על כך שהחברה מתכננת להתחיל ולשווק את דגם הבסיס של הקינדל פייר HD, בעל מסך 7 אינץ’, במחיר חסר תקדים של 99$, שמועה שאמאזון מיהרה להכחיש בטענה כי המחיר הנוכחי הוא הזול ביותר שהחברה מסוגלת להציע כיום. נכון להיום, נמכר הטאבלט במחיר של 199$ וגרסה נוספת של המכשיר, ללא מסך ה-HD, נמכרת ב-159$. בדיווח של טק-קראנץ’ נטען כי אמאזון צפויה להשיק גרסה חדשה למטאבלט הקינדל פייר HD עוד השנה – הנחה סבירה בהתחשב במחזור החיים של הדגם הראשון של הטאבלט בסדרת הקינדל פייר שארך כ-10 חודשים בלבד והדגמים האחרונים של המכשיר שיצאו לפני כ-6 חודשים.

מחיר של 99$ לטאבלט אולי לא נזכה לראות השנה, אך בהתחשב בהורדות המחירים האחרונות עליהן הודיעה החברה בשבוע שעבר, אשר לא היו הראשונות מאז הושק קו מוצרי הקינדל פייר, ניתן רק להניח כי לא רחוק היום בו נזכה לראות טאבלט מבית אמאזון גם במחיר נמוך זה. כל מה שצריכה אמאזון כדי להגשים עבורנו חלום זה הוא המשך ירידת מחירי החלקים עם פיתוחן של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר עבור שוק הטאבלטים.

מוכרת בזול, משלמת ביוקר

בשנה שעברה, זמן קצר לאחר השקתו של דגם הקינדל פייר HD האחרון במחיר של 199$, תהו רבים כיצד מסוגלת אמאזון לעמוד בתמחיר הזול ועדיין להרוויח, התשובה לא איחרה לבוא ומנכ”ל ומייסד החברה, ג’ף בזוס, הודה כי אמאזון אינה מייצרת רווח על המכשירים. הערכות לגבי מחיר העלות של אמאזון עבור הטאבלט עמדו על 174$ ליחידה לפי ממצאים של חברת המחקר iSuppli שפורסמו בחודש נובמבר האחרון והשאלה הנשאלת כעת היא האם אמאזון מסוגלת להמשיך ולא להפסיד על מכשירי הטאבלט גם במחיר הנמוך של 99$ אילו רק לשם משיכת יותר ויותר משתמשים לפלטפורמה הייחודית שנבנתה על בסיס מערכת ההפעלה אנדרואיד, אשר מטרתה להוביל את המשתמשים לרכוש מדיה ומוצרים מאמזון על מנת ליצור מודל כלכלי רווחי לטווח ארוך.

AMZN_Quote_MAR20-2013

אמאזון תמיד הייתה חברה שעבדה על מרווחים נמוכים, בדרך זו היא מספקת לצרכניה מחירים זולים במיוחד ונהנית ממסה אדירה של צרכנים המשתמשים בשירותיה בארה”ב וסביב העולם כולו, אך בשבוע שעבר החליטו האנליסטים בבנק ההשקעות ג’יי.פי. מורגן כי אמאזון יכול ולקחה את צמצום המרווחים רחוק מידי וכתגובה החליטו להוריד את דירוג ההשקעה של אמאזון, מתוך חשש להאטה משמעותית בקצב גידול הרווחים של החברה. מניית אמאזון הגיבה בירידה של כ-6% מאז יצאה ההמלצה החדשה של בנק ההשקעות בשבוע שעבר.

שמועה מחממת אוזניים

טאבלטים במחיר עלות הם לא הדברים היחידים עליהם עובדים באמאזון. מדיווחים ברשת עולה כי נציגי החברה נפגשו עם מספר חברות בתחום המוסיקה מתוך רצון לבנות שירות הזרמת מוסיקה. שירות שכזה מתאים לאסטרטגיה של אמאזון לבניית קהל נאמן עוד לפני השמת מודל הכנסות ראוי ולאמאזון יתרון גדול על מתחרות רבות בשוק, בשל הותק שלה בממכר תקליטים כמו גם מוסיקה בפורמט דיגיטלי דרך אתרי החברה. אולם אמאזון אינה היחידה שמתכננת שירותי הזרמת מוסיקה. בחודש ינואר הודיעה חברת Beats Electronics כי היא עתידה להשיק עוד השנה שירות הזרמת מוסיקה חדש, העונה כרגע לשם “פרוייקט דייזי”. גם לגבי גוגל החלו השמועות לצוץ והצפי הוא כי החברה תשתמש בקשריה עם חברות המוסיקה שנבנו עם השנים דרך שירותי יוטיוב, Google Music ו-vevo על מנת להקים את שירות הזרמת המוסיקה דרך חנות ה-Google Play. אפל אף היא נמצאת במערכה, כך עלה עוד בחודש ספטמבר האחרון, אז חשף הוול-סטריט ג’ורנל כי אפל נמצאת במגעים עם מספר חברות תקליטים לשם הקמת שירות הזרמת מוסיקה משלה.

יחד עם כל הבשר החדש שצפוי להיכנס בשנה הקרובה לשוק הזרמת המוסיקה, בנוסף לשירותים קיימים כמו זה של חברת Spotify הותיקה, נזכה ככל הנראה לראות את שוק הזרמת המוסיקה תופס תאוצה ככל שהתחרות הולכת ומתגברת.

(מקור TechCrunch , TheVerge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים