אריק שמידט: מערכות ההפעלה Chrome OS ואנדרואיד ישארו נפרדות עוד זמן רב

android-chromeאיחוד צפוי של שתי מערכות ההפעלה מבית גוגל – Chrome OS ואנדרואיד, הוא לא נושא חדש בסל השמועות העמוס של עולם הטכנולוגיה והגאדג’טים, כשמפעם לפעם אנו מקבלים עוד ניסיונות להוכיח שהדבר אכן יקרה בעתיד הקרוב או הרחוק. כך למשל, לפני מספר חודשים הוצב פסל אנדרואיד עשוי מכרום מעל לדלת הכניסה של בניין 45 בקמפוס החברה אשר ב-Mountain View, מה שפתח סבב חדש של שמועות על איחוד קרוב.

מאוחר יותר, כשסבב השמועות הקודם כבר נרגע, הגיעה גוגל והכריזה על סנדר פיצ’אי, סגן נשיא בכיר האחראי על אפליקציות גוגל, דפדפן Chrome ומערכת ההפעלה Chrome OS כמחליפו של אנדי רובין בתפקיד ראש חטיבת מערכת ההפעלה אנדרואיד. ידיעה זו מהשבוע שעבר הלהיטה מחדש את הרוחות לקראת איחוד צפוי בין Chrome OS למערכת ההפעלה הניידת אנדרואיד Key Lime Pie 5.0 שתוכרז ככל הנראה בכנס המפתחים Google I/O 2013 בחודש מאי.

באותו כנס שנערך בהודו בו חשף יו”ר גוגל כי אפליקציית Google Now ל-iOS ממתינה לאישורה של אפל, מסר אריק שמידט כי שתי מערכות ההפעלה ישארו נפרדות עוד זמן רב בעיקר משום שהן פותרות בעיות שונות ונפרדות, זאת למרות המאפיינים המשותפים שהן יחלקו ביניהן במסגרת “תהליכי קירוב שונים”. עוד הוסיף שמידט כי למרות שמכר כמעט חצי מאחזקתו בגוגל, אין מקום לדאגה – “גוגל היא ביתי”, אמר ומיד לאחר מכן גם הבהיר שאין בכוונתו לעזוב את החברה לטובת תפקיד בכיר בממשלה, לפחות לא הפעם.

לדאבוננו מדובר באכזבה קלה, אולם דבריו של שמידט משאירים בפני גוגל את כל האופציות פתוחות וייתכן כי בעתיד נצפה במערכת ההפעלה Chrome OS מקבלת כמה מיתרונותיה של אנדרואיד, לרבות תמיכה במגוון רחב של אפליקציות קיימות הניתנות להורדה מחנות ה-Play Store.

כבר בתערוכת CES שהתקיימה בתחילת השנה נחשפנו לתכניותיה של חברת “קנוניקל” לבצע מהלך שכזה באמצעות מערכת ההפעלה “אובונטו”, זאת על בסיס חווית משתמש זהה בכל הפלטפורמות עליהן היא מסוגלת לרוץ – מהסמארטפון, דרך הטאבלט ועד ה-PC. מעניין יהיה לראות אם בשלב מסוים גוגל תחוש מאויימת מקנוניקל וכיצד תבחר לפעול כנגד התפשטות נתח השוק של מערכת ההפעלה אובונטו, אם בכלל.

(מקור – The Verge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים