בלאקברי מדווחת על מכירות מיליון מכשירי Blackberry 10 ונשארת רווחית גם ברבעון זה

bbz10_earnings

חברת בלאקברי (לשעבר Research-In-Motion) פירסמה אתמול לפני תחילת המסחר בבורסת הנאסד”ק את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי הפיסקלי של החברה לשנת 2013. החברה סיפקה הפתעה כאשר המשיכה להציג גם בדוחות האחרונים רווח נקי שעמד על 98 מיליון דולר, זאת בהמשך לרווח של 9 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הקודם. הכנסותיה של החברה לרבעון עמדו על 2.7 מיליארד דולר או 0.22$ למניה, זאת לעומת התחזיות שעמדו על הכנסות של 2.8 מיליארד דולר והפסד למניה של 29 סנט.

בלאקברי מכרה בסה”כ 6 מיליון מכשירי טלפון ו-370 אלף מכשירי טאבלט ברבעון האחרון, זאת לעומת 6.9 מכשירי טלפון ו-255 אלף מכשירי טאבלט ברבעון הקודם. החדשות הטובות היו כי מתוך 6 מיליון המכשירים שנמכרו הצליחה החברה למכור כמיליון מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה החדשה BB10, שהושקה רק בינואר האחרון יחד עם מכשירי ה-Blackberry Z10, נתון שקלע לתחזיות האנליסטים.

Blackberry_STock_PremarketQ42013

מאז פירסמה את דוחותיה לרבעון השלישי הפיסקלי לשנת 2013 עלתה מניית החברה במעל ל-30% ומיד לאחר פרסום הדוחות זינקה מניית בלאקברי בכ-7.50% נוספים במסחר המוקדם, אך החגיגות לא נמשכו לאורך זמן והמניה עברה לירידה לאחר שפרטים בנוגע לכמות הולכת ומצטמצמת של משתמשים רשומים עשו דרכם לאוזני המשקיעים. החברה דיווחה על ירידה של כ-3 מיליון מנויים, מ-79 מיליון ל-76 מיליון, זאת לאחר ירידה של כמיליון משתמשים רשומים ברבעון הקודם.

למרות החדשות הטובות בדבר מכירות מכשירי ה-Blackberry Z10 ברבעון האחרון, החברה עדיין מבססת את מירב מכירותיה דווקא על המכשירים הישנים והזולים יותר של החברה. יחד עם זאת, החלה בלאקברי למכור את מכשירי ה-Z10 בארה”ב רק לקראת סוף חודש מרץ, כך שחלקו של המכשיר מסך נתח מכירותיה של בלאקברי יכול ויגדל באופן משמעותי עת תפרסם החברה את דוחותיה ברבעון הבא.

תוכניותיה של החברה לשנה הקרובה כפי שהוצגו בדוחותיה הכספיים מתמקדות בהגדלת תקציב השיווק של החברה באופן משמעותי, זאת על מנת להמשיך ולדחוף את הצרכנים לעשות את המעבר למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה החדשה BB10.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים