Hitachi מציגה מסך קפסיטיבי עם יכולות רזיסטיביות; אותנו זה לא מרשים

המלחמה בין מסכי מגע קפסיטיביים לרזיסטיביים מתנהלת על אש די קטנה מאז הבינו אנשי התעשייה שרובם המוחלט של המשתמשים מעדיף את הקפסיטיביים, המאפשרים דיוק מירבי ומולטי-טאצ’ (רב-מגע).

אך אין זה אומר שהתעשייה ויתרה לחלוטין על רעיון המסכים המגיבים לעטי פלסטיק. בתערוכת FPD-International שהתקיימה בשבוע שעבר ביפן, הציגה Hitachi מסך קפסיטיבי חדש, שבנוסף לאצבעות ומוליכים אחרים מגיב גם לעטים או אצבעות בכפפות.

המסך, לפי מעט הפרטים הטכניים שנמסרו אודותיו, ממיר מידע ממגע של עצמים לא-מוליכים למידע קפסיטיבי, תוך דיוק המאפשר סטייה של עד חצי מילימטר בשימוש בעט עם קצה בקוטר 0.8 מ”מ.
אין זה המסך הראשון המשלב את הייתרונות הקפסיטיביים והרזיסטיביים. חברת N-Trig הישראלית, שהציגה את מוצריה בכנס של מייקרוסופט ישראל בו נכחנו בתחילת הקיץ, פיתחה את טכנולוגיית DuoSense, המאפשרת ייצור מסכים דקים המגיבים לעצמים מוליכים כמו גם לעצמים שאינן מוליכים, ומאפשרת ריבוי מגע (בזמנו זה היה עד 4 אצבעות, אך במסכים הבאים אמור המספר לעלות). המסך שפותח בארץ הגיע כבר לגדלים מרשימים הרבה יותר ממקבילו היפני, וכבר יצא לשוק בתוך ה-HP Slate 500, שהודגם שלשום ע”י פיל מק’קיני בכנס סלקום מדיה. היטאצ’י, לעומת זאת, צופה הגעה לשוק של המסך שלה רק בחצי השני של 2011.

(מקור: DigInfo)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים