שמועה: גוגל מתכוונת לרכוש את WhatsApp תמורת מיליארד דולר

Whatsapp-appשנה בדיוק לאחר שרכשה פייסבוק את Instagram בתמורה לכ-700 מיליון דולר, אתר Digital Trends מדווח היום שבגוגל מתכוונים לרכוש את אפליקציית המסרים המידיים WhatsApp בתמורה למיליארד דולר. אין זו הפעם הראשונה ש-WhatsApp עולה כפוטנציאלית לרכישה בידי חברת ענק, רק בחודש דצמבר האחרון התפרסמו דיווחים שונים לפיהם פייסבוק מעוניינת ברכישתה של חברת הסטארט-אפ הקטנה מסנטה קלרה אשר בקליפורניה.

com.whatsappעל פי הדיווח, שלדברי Digital Trends מגיע ממקור פנימי בגוגל המקורב לנושא, השיח על הרכישה החל לפני קצת יותר מחודש אך באחרונה “נתקע בקיר” בשל המחיר הגבוה מאד שדורשים יוצרי ומפתחי האפליקציה. למרות שנקב בסכום מוערך, לא ברור אם מיליארד הדולרים עליהם מדבר הדיווח הם הדרישה של חברת WhatsApp או הסכום אותו הציעה גוגל בתמורה לרכישת האפליקציה שבאמצעותה מועברים מידי יום 18 מיליארד הודעות על ידי 100 מיליון משתמשים.

הדיווח על רכישה אפשרית של WhatsApp על ידי גוגל נשמע לנו די הגיוני בתקופה זו, מאחר ושמועה אחרת טוענת שבגוגל מתכוונים לאחד את כלל שירותי השיח של החברה תחת קורת גג אחת. על פי אותה שמועה, שירות ההודעות המיידיות Google Talk, שירות השיחות הקוליות Google Voice וכן שירות שיחות הוידאו Hangouts יאוחדו לתוך פלטפורמה אחת תחת שם הקוד Babble.

אם לגוגל ישנן כל הטכנולוגיות הללו, מדוע אם כך היא מעוניינת ברכישה של חברה אחרת? ובכן, ייתכן ובגוגל רואים בפלטפורמה של WhatsApp מוצר מוצלח ומוכר שיכול לאגד תחתיו את שלל הטכנולוגיות של החברה, בנוסף לאלו שכבר קיימות בה. מעבר לכך, מדובר בבסיס משתמשים רחב שיהיה מעתה בידיים של גוגל ויהפוך אותה חזקה יותר בתחום העברת המסרים במובייל, כשממולה שירותי השיח השונים של פייסבוק, iMessage של אפל ו-Skype של מיקרוסופט. שירותים נוספים, אך פחות נפוצים הם ChatON של סמסונג ו-BBM של בלאקברי.

שאלה אחרת שנשאלת היא מה יהיה על מודל התשלום של WhatsApp – הרי משתמשי iOS נדרשים לשלם דולר אחד בכדי להוריד את האפליקציה ומשתמשי יתר הפלטפורמות משלמים דולר אחד בעבור מנוי שנתי. על פי המקור, בהתבסס על אחוזי הנוטשים והמשתמשים החדשים באפליקציה – הכנסותיה של WhatsApp נאמדים על כ-100 מיליון דולר בשנה, כך שאם תירכש החברה בעבור מיליארד דולר, הרי שזהו הסכום שיכלה ליצור בתוך 10 שנים.

סביר להניח שאם וכאשר תרכוש גוגל את החברה, יבוטל התשלום בעבור שירותיה ויוצע בחינם לכל דורש בעל חשבון גוגל פעיל, ככל הנראה גם דרך הדפדפן ולא רק על הסמארטפון.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים