גוגל חושפת: Galaxy S4 עם ממשק הונילה של אנדרואיד

samsung-galaxy-s4-stockמכשיר נקסוס חדש עוד לא הוכרז במסגרת כנס המפתחים Google I/O 2013, אך לגוגל היו חדשות די מעניינות בנוגע לחומרה חדשה – תחל למכור בקרוב את מכשיר ה-Galaxy S4 של סמסונג כשעליו מערכת ההפעלה אנדרואיד ללא כל ממשק משתמש חיצוני המוטמע עליה. משמעות הדבר היא שמכשיר ה-Galaxy S4 שיירכש דרך גוגל יהיה בעל היתרון הכל-כך חשוב לו זוכים מכשירי הנקסוס השונים – קבלת עדכוני התוכנה של אנדרואיד באופן מידי.

על פי גוגל, חומרת המכשיר תישאר כפי שהיא ולא תקבל שינוי כלשהו: מעבד Krait-300 מרובע ליבות בתדר 1.9GHz על גבי פלטפורמת Snapdragon 600 של Qualcomm, הכוללת בנוסף גם 2GB של זכרון RAM ואת המאיץ הגרפי Adreno 320. כמו כן, כל שאר מאפייני החומרה של המכשיר כגון המסך, המצלמה, הסוללה הנשלפת ואפילו התמיכה בהרחבת הזיכרון על ידי חריץ microSD – יישארו כפי שהיו בגרסה המקורית של סמסונג. המכשיר החדש יימכר ישירות דרך חנות ה-Play של גוגל ויוצע בגרסה אחת בלבד – 16GB.

חשוב מאד לציין שרכיבי התוכנה בהם מאובזר מכשיר ה-Galaxy S4, כגון Air View, Air Gesture, Smart Pause ו-Smart Scroll, כמו גם מאפייני המצלמה היחודיים – לא ייתמכו בגרסה זו מאחר והם מהווים חלק בלתי נפרד מממשק המשתמש TouchWIZ שהוסר ממנה. ומה לגבי עינית האינפרא-אדום (IR Blaster)? -היא עדיין שם, אך ללא אפליקציה המסוגלת לעשות בה שימוש. בכדי להשתמש ביכולותיה של העינית, יהיה על המשתמש להתקין אפליקציית צד שלישי שתדע לנצל אותה.

nexus-gs4

בגזרת התוכנה מבטיחה גוגל להתייחס למכשיר ה-Galaxy S4 החדש כאל מכשיר נקסוס לכל דבר – הוא יקבל באופן מיידי כל עדכון חדש של מערכת ההפעלה אנדרואיד ואף יגיע עם Bootloader פתוח, כך שלמפתחים לא תהיה כל בעיה להתקין ולהריץ עליו ללא בעיה גרסאות מותאמות של מערכות הפעלה מבוססות לינוקס.

המכשיר יגיע ללקוחות החל מה-26 ביוני, במחיר נקי של 649 דולרים (כ-2377 שקלים) בלבד.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים