מיקרוסופט חושפת את Xbox One – הדור הבא של קונסולת המשחקים הפופולארית

Xbox_Consle_Sensr_controllr_F_TransBG_RGB_2013ענקית התוכנה מיקרוסופט הכריזה הערב באירוע מיוחד על קונסולת משחקים החדשה של החברה, ה-Xbox One. הקונסולה החדשה מציגה לא רק עיצוב חדש, אלא חומרה חדשה וחזקה במיוחד ושיפורים מהותיים גם בצד התוכנה. מיקרוסופט אמנם לא חשפה את מחירה או תאריך השקתה של הקונסולה החדשה, אך סיפקה טעימות באמצעות פירוט על רכיבי החומרה והסבר ממצה על הפונקציות החדשות והמעניינות שיגיעו יחד איתה, זאת בניגוד לסוני, שחשפה מוקדם יותר השנה את קונסולת המשחקים שלה, ה-Sony PlayStation 4, באירוע חגיגי, אך הקונסולה עצמה לא הוצגה, אלא רק יכולותיה.

מעשירה את חוויית המשחק דרך החומרה

ה-Xbox One תגיע עם מפרט די מרשם הכולל מעבד מרכזי בעל 8 ליבות, זיכרון 8GB RAM ונפח אחסון פנימי של 500 ג’יגה שיגיעו בתצורת דיסק קשיח (HDD), זאת בהשוואה לגרסאות הקיימות של הקונסולה של החברה, ה-Xbox 360, אשר עד כה איפשרו לבחור רק בין גרסאות מבוססות זיכרון Flash לבין שימוש בדיסק קשיח. בנוסף, תכלול הגרסה החדשה של קונסולת המשחקים גם כונן Bluray, כניסת HDMI ומספר כניסות USB 3.0, תמיכה ב-WiFi בתקן 802.11n, צפיה בסרטים ב-Full HD 1080P ותמיכה גם בסרטים המשודרים ב-4K.

בניגוד להשערות ושמועות שנסובו סביב השקתה הצפויה של קונסולת המשחקים, לא שילבה מיקרוסופט ב-Xbox One את חיישן הקינקט כחלק בלתי נפרד מהמכשיר, אך זה בהחלט ישולב כחלק מהחבילה ויגיע עם הקונסולה עצמה בקופסה יחד עם שלט (Controller) יחיד. חיישן הקינקט החדש ייאפשר צילום וידאו ב-1080P בזווית רחבה ויזהה קול ותנועה בדיוק שיספיק למדידת הדופק של אדם שיתאמן מול החיישן.

Xbox_Controller_F_TransBG_RGB_2013

השלט החדש של קונסולת ה-Xbox One מקבל 40 שדרוגים בעיצוב שלו, לפי מיקרוסופט, אשר יאפשרו למכשיר לתקשר בצורה טובה יותר את מהלך המשחק אל המשתמשים. השלט של קונסולת המשחקים יכול אף לתקשר עם חיישן הקינקט, אשר יזהה את תנועתו ויגיב בתמורה בהצגת אירועים מתאימים במשחק עצמו. בדרך זו מקווים במיקרוסופט לספק חוויית משחק אמיתית ועשירה יותר.

חזקה גם בצד התוכנה

בקונסולה החדשה, כך הסבירו במיקרוסופט, ישנן שלוש מערכות הפעלה. הראשונה והקלה מכולן, משמשת להעלאת המערכת הראשונית ולאחר עלייתה ייכנסו לפעולה שתי מערכות הפעלה נוספות, האחת תאפשר את הפעלתן של אפליקציות, שליטה באמצעות הקינקט ומחוות קוליות, והשניה, מבוססת Windows, תהיה זו שתריץ גם את המשחקים.

מיקרוסופט דאגה לשדרוגים מהותיים בצד התוכנה של קונסולת ה-Xbox One וזו מאפשרת כעת לתת לה פקודות הפעלה, כך שברגע שתהגו את צמד המילים: Xbox On, תופעל הקונסולה ותגיע למסך הבית. בנוסף, מאפשרת מיקרוסטפט לתת פקודות קוליות גם לתפעול השוטף של קונסולת המשחקים, כך שניתן יהיה לזוז בין תפריטים במערכת בעזרת הקול.

חיישן הקינקט אף הוא תופס חלק משמעותי בצד התוכנה ויוכל לשמש למעבר בין התפריטים השונים, שיטוט בין סרטים, סדרות, מוסיקה ואפליקציות שונות הנמצאות בספרייה של מיקרוסופט. מחוות חדשות שנוספו לקינקט מאפשרות גם מעבר מהיר מתוך משחק לאפליקציות שונות הפתוחות ברקע, כך למשל תוכלו לעבור במהירות לדפדפן האקספלורר היישר מהמשחק באמצעות מחווה, במקום לצאת מהמשחק לתפריט ראשי ולמצוא שם את הדפדפן.

חלק מהתוספות החדשות של מיקרוסופט ל-Xbox One בהחלט ייאפשרו חיים קלים יותר עבור המשתמשים, אך מיקרוסופט לא מסתפקת רק בפקודות קוליות והוספת מחוות דרך חיישן הקינקט וממשיכה להוסיף ולהקל על המשתמשים לשלוט ולשחק בקונסולה ביתר קלות. באמצעות אפליקציית SmartGlass, אשר ניתנת להורדה בחינם (אנדרואיד | iOS) ניתן יהיה לשלוט גם בקונסולה החדשה באמצעות חומרה חיצונית כמו טאבלטים וסמארטפונים. אם עד היום חשקנו בהקלטת וידאו מתוך משחק, הקונסולה החדשה תאפשר להקליט וגם לשתף את החברים באמצעות ה-Game DVR. מיקרוסופט תאפשר גם להתחיל לשחק במשחקים שרכשנו דרך החנות לפני שסיימו לרדת, זאת ע”י הורדת המשחקים בחלקים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים