הכירו את Pumpic: שירות אחסון ושיתוף תמונות ללא הגבלה

pumpic-logo

המצלמות במכשירים הסלולריים מספקות עבורנו כלי יעיל, זמין ומאוד איכותי לצילום יומיומי והוכחה לכך הן 350 מיליון תמונות שמעלים מידי יום משתמשי פייסבוק, אשר לפי הנתונים האחרונים של החברה העלו מעל ל-240 מיליארד תמונות לרשת החברתית עד כה. העיסוק הבלתי פוסק שלנו בצילום הביא לעולם אפליקציות רבות שמנסות לעשות לנו סדר בבליל הבלתי נגמר של התמונות שלנו, כמו גם לאפשר לנו לשפר את האיכות והנראות שלהן באמצעות סט של פילטרים אוטומטיים כפי שעושות אינסטגרם או החברה הישראלית Pixtr שזכתה להצלחה בעולם בזכות יכולות שיפור התמונה האוטומטיות שהיא מציעה באפליקציה שלה.

את התמונות הרבות שאנו מצלמים כיום ברצוננו להעלות לרשת האינטרנט, אם לשם גיבוי או לשם שיתוף, אך הפתרונות המוצעים לנו כיום עדיין לוקים בחסר. פייסבוק אמנם לא תמנע מכם להעלות כמה תמונות שרק תרצו, אך תכווץ אותן כדי לאפשר העלאה מהירה יותר לרשת, דבר שימנע מכם לשמר את התמונות בגודלן המקורי. גוגל מצידה, החלה לאחרונה לאפשר העלאת תמונות באיכות המלאה דרך חשבון הגוגל+, אך זו מגבילה את המשתמשים לנפח אחסון משולב של עד 15GB בין התמונות שתעלו לרשת החברתית, הקבצים והמסמכים בגוגל דרייב וההודעות בתיבת המייל ג’ימייל, אלא אם כן תסכימו לשלם לה כדי לקבל נפח אחסון גדול יותר. לאחרונה הצטרפה למערכה גם ענקית האינטרנט יאהו! המציעה כיום נפח אחסון של טרה-בייט בחינם עבור התמונות שתעלו לשירות Flickr, אולם מבט קצר לסט גדול מאוד של הגדרות פרטיות עשוי להשאיר רבים מאיתנו מבולבלים ולא בטוחים מי בדיוק יכול לראות את התמונות שלנו ומי לא.

תמונות ללא הגבלה וללא מגבלות

איקו חסון וחי טאוב, מתכנתים ועורכי-דין בהכשרתם, הקימו בשנת 2011 את חברת Pumpic במטרה לספק שירות אחסון המאפשר העלאת כמות בלתי מוגבלת של תמונות למיקום יחיד ובאיכות הצילום המקורית בה צולמו. בראיון לגאדג’טי סיפרו לנו חסון וטאוב כי כבר היום ישנם משתמשים קיימים בשירות שמציעה Pumpic אשר מאחסנים כבר מעבר ל-5.5 מיליון תמונות.

Hason-Taub-WM
מייסדי Pumpic: איקו חסון וחי טאוב

מאחר והעלאת תמונות באיכות גבוהה לרשת האינטרנט עשויה לערוך זמן רב בשל הנפח הגדול שאלו תופסות, בעיקר אם מדובר בכמות גדולה של תמונות, מאפשרת Pumpic את שיתוף התמונות בזמן בו מתרחש תהליך ההעלאה ובאיכות נמוכה יותר מזו המקורית. בדרך זו, ניתן לחלוק את התמונות תוך שניות מרגע תחילת העלאתן לרשת ואין צורך להמתין עד שהתהליך יסתיים. חסון וטאוב הסבירו כי השימוש בתמונות באיכותן המקורית נעשה בעיקר לצרכי גיבוי ואילו לשם הצגת התמונות ושיתופן, מספיקה גם האיכות הנמוכה יותר. עם זאת, בכל זמן נתון ניתן יהיה לגשת לתמונות באיכותן המקורית, להורידן למחשב או לחלוק אותן עם אחרים.

כיום, התמונות שאנו מעלים לפייסבוק מאבדות מאיכותן כדי לספק הליך העלאה מהיר יותר, ובמידה ולא נשמור את התמונות באיכותן המקורית, פייסבוק לא תוכל לעזור לנו הרבה בנושא. ב-Pumpic מסבירים כי באמצעות אלגוריתם ראיה ממוחשבת שפותח ע”י צוות החברה, לגביו הוגשה גם בקשת רישום כפטנט, ניתן יהיה למצוא בהתאמה של 1:1 את התמונה באיכות המקורית, כל עוד תמונה זו קיימת אצל אחד מחבריכם אשר עושה שימוש ב-Pumpic אף הוא. לדוגמא: אם צולמתם באירוע ע”י חברים והתמונות המתוייגות שלכם ימצאו דרכן לפייסבוק באיכות נמוכה יותר, תוכלו לגשת לתמונה המקורית המאוחסנת אצל מי שצילם את אותה במידה וזו מאוחסנת ב-Pumpic כמובן. בעולם אידאלי, מוסר טאוב, כולם ישתמשו ב-Pumpic וניתן יהיה לגשת לכל תמונה בה אנו מופיעים באיכות המקורית בה צולמה.

חולקים בקבוצות

בשבוע שעבר שיחררה החברה אפליקציה חדשה למכשירי האייפון והאייפד, אליה הוסיפה מספר פונקציות חדשות, אשר הבולטת בהן היא האפשרות לחלוק אלבומים עם חברים. שיתוף האלבומים יאפשר לכל מי ששותף לאלבום גישה מלאה לצפיה בכל התמונות באלבום, ואין זה משנה מי מהמשתתפים בקבוצה העלה את התמונות. כל משתתף בקבוצה יוכל לבחור להסיר תמונות אשר אינן מעניינות אותו, אך בניגוד למה שקורה בשירותים אחרים בהם ניתן לשתף קבצים, כמו דרופבוקס, התמונות לא ימחקו בפועל מהספריה המשותפת, אלא רק יוסתרו עבור אותו משתמש. בדרך זו, אין חשש כי אחד המשתמשים ימחק בטעות תמונות אותן לא יוכלו האחרים לשחזר.

באפליקציה לאייפון תוכלו גם לגבות את כל התמונות שנמצאות על המכשיר לתוך Pumpic ובאיכותן המקורית, כמו גם לחלוק תמונות עם החברים באמצעות יצירת אלבומים משותפים או ישירות דרך הפרופיל שלכם בפייסבוק.

זמינות ופיתוחים עתידיים

נכון לזמן זה, Pumpic זמינה לשימוש דרך אפליקציה למשתמשי ווינדוס ומקינטוש, אך מאפשרת גם העלאת תמונות דרך אתר החברה Pumpic.com, כך שגם משתמשי לינוקס יוכלו להינות מהשירות. על אף שאפליקציות עבור מערכות ההפעלה ווינדוס 8 ואנדרואיד עדיין לא זמינות, בחברה מבטיחים כי העבודה עליהן כבר החלה וכי האפליקציות נמצאות בשלבי פיתוח.

בחודש אפריל השנה השלימה Pumpic גיוס הון ראשון בשווי 700 אלף דולר מחממת The Time שבבעלות אילן שילוח וניר טרלובסקי בשיתוף עם המדען הראשי.

להורדת Pumpic למכשירי האייפון \ אייפד – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים