דיווח: נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכשירי HTC One, יגיע גם בגרסת נקסוס

htc-one-vanilla
באירוע הפתיחה של כנס המפתחים Google I/O שנחתם בשבוע שעבר, חשפה גוגל גרסה חדשה של מכשיר ה-Galaxy S4 החדש ושובר השיאים של סמסונג – כזו המגיעה ללא ממשק TouchWIZ, אלא עם ממשק המשתמש הבסיסי (ונילה) של אנדרואיד. מצב זה, כשעל המכשיר נמצאת התוכנה המקורית של גוגל, יאפשר לאוחזים בגרסה זו של המכשיר לקבל עדכונים באופן מהיר יותר – מבלי להמתין להתאמות של היצרנית.

עצם הכרזתו של מכשיר Galaxy S4 “נקי”, העלתה מיד את השאלה אם מכשירים נוספים צפויים לצאת לשוק בגרסת נקסוס – כשהילה זוהרת נישאה מעל ראשו של HTC One, המתחרה העיקרי של Galaxy S4 בגזרת מכשירי האנדרואיד. זמן קצר לאחר חשיפתו של Galaxy S4 בגרסת הנקסוס, אישרה HTC לאתר TechnoBuffalo כי אין לה תכניות ליצור מכשיר שכזה, אולם כעת מדווח אתר Geek.com כי מככשיר HTC One עם ממשק הונילה של אנדרואיד יגיע למדפים בארה”ב עד לסוף השנה הנוכחית.

HTC BlinkFeed
HTC BlinkFeed

על פי המקורות של האתר, ב-HTC כבר בוחנים דגם של מכשיר ה-HTC One ללא ממשק Sense המוכר שבגרסתו החמישית והחדשה ביותר כולל כמה ממאפייניו הבולטים של מכשיר הדגל, כדוגמת BlinkFeed וצילום בשיטת Zoe. בשלב זה, לא יודע המקור למסור אם עבודתה של HTC נעשית בשיתוף פעולה מול גוגל, או שבכוונתה של החברה הטיוואנית לפתח ולמכור את המכשיר באופן עצמאי. באם תחליט יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית לפעול לבדה, הרי שהמכשיר בגרסת הנקסוס לא יקבל עדכוני תוכנה באופן מידי, אלא קצת לאחר מכן, מאחר והשליטה על כך לא תהיה בידיה של גוגל. ההימור שלנו בכל אופן, בדומה לזה של Geek.com, הוא שגוגל אכן מעורבת בדבר, משום שמעט לפני ההכרזה על גרסת הנקסוס של Galaxy S4, הזכיר הוגו בארה (מנהל מוצר בפרויקט הפיתוח של אנדרואיד) גם את HTC כשותפה גדולה של גוגל (47:50 בוידאו מטה).

בתוך כך, ב-Wall Street Journal מדווחים כי על פי מנהל בכיר ב-HTC, החברה הצליחה למכור עד כה למעלה מ-5 מיליון יחידות של מכשיר ה-HTC One, זאת למרות הקשיים בהם נתקלה מאז השקתו של מכשיר הדגל החדש בסוף חודש מרץ. כזכור, בתחילת הדרך חוותה HTC מחסור ברכיב המצלמה הייחודי ומחסור חמור אף יותר בשכבות האלומיניום המחפות על גבו של המכשיר – מה שיצר עיכובים רבים בהגעת מלאי לחנויות. על בעיות האספקה התגברה HTC באופן סופי רק לפני כשבועיים, כך שבעיות המלאי צפויות להיפתר במהלך הימים הקרובים.

בחודש הבא, אנו צפויים גם לקבל תמונה ברורה יותר, מהחברה עצמה, אודות הישגיו של מכשיר הדגל במכירות – בדיוק כפי שעשתה אתמול סמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים