יאהו! מצטרפת לרשימת הרוכשים הפוטנציאלים של אתר התוכן Hulu, מציעה בין 600$-800$ מיליון

yahoo_building-prv

ענקית האינטרנט יאהו! בהנהגתה של מאריסה מאייר לא מפסיקה לחפש דרכים להתרחב. לאחר רכישתה של רשת הבלוגים Tumblr בשבוע שעבר בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר והשדרוג המהותי לאתר ניהול התמונות של החברה Flickr לתמיכה בנפח אחסון של עד 1 טרה-בייט, מציעה כעת יאהו! סכום של בין 600$-800$ מיליון עבור אתר Hulu, המציע תכני וידאו בתשלום או דרך צפיה בפרסומות, זאת עפ”י ידיעה שהתפרסמה לראשונה באתר AllThingsD.

ההצעה מגיעה לאחר שניסיון הרכישה של אתר הוידאו הצרפתי, DailyMotion, שהוגדר בעבר כ”יוטיוב של אירופה” נחסם ע”י השלטונות בצרפת. הרכישה של DailyMotion אמורה הייתה להוות דריסת רגל משמעותית עבור יאהו! בתחום תוכן הוידאו ולו יצאה לפועל הייתה מגדילה את מספר משתמשיה בתחום אל מעבר ל-200 מיליון, אל מול מעל ל-100 מיליון כיום. תוכן הוידאו מהווה חלק חשוב מהאסטרטגיה של מאייר להפוך את יאהו! למרכז תוכן והגברת הנוכחות בתחום התוכן עושה רושם כיעד עיקרי עבור החברה מאז כניסתה של מאייר לנעלי המנכ”ל ביולי 2012. לקופתה של יאהו!, נכנסו לא מעט מזומנים לאחר מכירתו של אתר אליבאבא בתמורה ל-7.6 מיליארד דולר בשנה שעברה, כך שככל הנראה תמשיך אסטרטגיית הרכישות לשם צמיחה מהירה בה נוקטת החברה.

לא פשוט לרכוש תוכן

אתר Hulu הושק לראשונה בשנת 2007 ומציע כיום תוכן מהרשתות הגדולות בארה”ב, ביניהן Fox, NBC, ABC, MTV, Comedy Central, SyFy ורבות אחרות. הבעלות על האתר מתחלקת בין רשת NBC Universal, רשת Fox ורשת ABC דרך חברת דיסני. בעוד המשתמשים באתר חשובים עבור מי שירכוש לבסוף את Hulu, התוכן בו הוא ככל הנראה בעל המחלוקת הגדולה מכל, שכן בעלות התוכן הינן גם בעלות האתר ואלו ירצו להמשיך ולהינות מתמלוגים הוגנים גם לאחר רכישתו. נושא זה הכשיל בעבר עסקאות למכירת אתר Hulu בשל חוסר הסכמה בין הבעלים השונים על האתר והתוכן, כך שניתן לצפות כי הליך הרכישה לא עומד להיות פשוט.

TV-Networks

הצעתה של יאהו! היא לא היחידה העומדת על הפרק והצעות נוספות כבר התקבלו ע”י גופים נוספים, אם כי ביניהם לא ניתן יהיה למצוא, לפחות כרגע, חברות כמו גוגל או אמאזון, שהשתתפו בסבב ההצעות הקודם עבור האתר שנערך בשנת 2011 והגיע אז לשווי העולה על 2 מיליארד דולר.

עפ”י הנתונים שפירסמה Hulu לקראת סוף שנת 2012, עומדות הכנסות החברה על כ-695 מיליון דולר ועפ”י נתוני החברה מסוף חודש אפריל, לאתר כיום מעל ל-4 מיליון משתמשים רשומים בתשלום עבור שירות Hulu Plus, המציע את כל התוכן באתר עם מנוי חודשי של 7.99$ הכולל גם פרסומות מעטות, בדומה למחיר אותו מציעות מתחרות כמו נטפליקס בארה”ב. לפי נתונים אלו ולפי ההצעות שניתנו בעבר עבור אתר Hulu, ניתן לשער כי אנו רק בשלבים הראשונים וכי ההצעות עומדות לגדול אל מעבר למיליארד דולר לפני שיוחלט סופית מי תהיה הרוכשת של האתר, אם אחת כזו תימצא.

*אתר Hulu אינו מאפשר צפיה בתוכן לתושבי ישראל, אולם באמצעות כלים שונים ברשת, כמו התוסף לדפדפן Hola, ניתן לצפות בתכנים באתרים השונים גם בלי לעבור לגור מחוץ לישראל.

(מקור – AllThingsD)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים