בנוקיה רומזים: מערך של 16 עדשות במכשירי Lumia עתידיים

pelican-imagingבעוד יצרניות מכשירי האנדרואיד מנסות להרשים אותנו בעזרת ג’יגה-הרצים וגרפים צבעוניים בעזרתם הן מנסות להוכיח למי יש גדול וחזק יותר, נראה שבנוקיה, שמכשירי ה-Windows Phone שלה לא דורשים כוח עיבוד רב כל-כך, מנסים לפתח תחומים אחרים. מאז ומתמיד שמו בנוקיה דגש על תחום הצילום הסלולארי, שלאחרונה קיבל דחיפה באמצעות טכנולוגיית PureView שאיפשרה שימוש בחיישן 41 מגה-פיקסל וכן בחיישנים קטנים יותר מבחינת כמות המגה-פיקסלים, אך גדולים יותר פיזית.

ג'ו הרלו
ג’ו הרלו

על פי ראיון שנערך לפני מספר ימים עם ג’ו הרלו, מנהלת מחלקת המכשירים החכמים בנוקיה, בחברה מתכוונים לשלב במכשירי Lumia עתידיים מספר טכניקות של “צילום חישובי” המאפשרות ללכוד הרבה יותר מידע ממה שהעין האנושית מסוגלת לאבחן ואף לעבד אותו מחדש בכל זמן לאחר הצילום. תיאוריה של הרלו תואמים בצורה די מדויקת להגדרת טכנולוגיית הצילום של חברת Pelican Imaging האמריקנית, שתיכננה והרכיבה מצלמה זעירה לסמארטפונים, המורכבת מ-16 עדשות שלכל אחת מהן תפקיד שונה. מה שמעניק את הבשר לידיעה הזו היא העובדה שחברת נוקיה נמנית בין המשקיעים בחברת Pelican Imaging.

לדבריה הוסיפה הרלו כי את הטכניקות המדוברות תוכננו מכשירי לומיה להכיל כבר לפני מספר חודשים, אולם היתה מגבלה אחת משמעותית שמנעה זאת – מעבדים שאינם חזקים מספיק לביצוע פעולות שונות. כעת, טוענת הרלו, הבעיה הזו כבר לא קיימת נוכח הימצאותם של מעבדים חזקים יותר בשוק. אין לדעת אם נוקיה תממש את הבטחתה זו כבר במכשיר ה-Nokia EOS שיוכרז בקיץ, אולם ברשת מעריכים שזה יקרה רק בשלב מאוחר יותר, על מכשירי Lumia חזקים יותר – ככל הנראה בעלי מעבדים מרובעי ליבה. עם זאת – מנכ”ל Pelican Imaging מעריך שלפחות סמארטפון אחד יכיל את הטכנולוגיה החדישה של החברה כבר ב-2014.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים