הוכרזו: ARM Cortex-A12 ו-Mali T622 – ארכיטקטורת שבבים עבור שוק הביניים

ARM-Cortex-A12

השם החם ביותר בתחום תכנון ארכיטקטורות מעבדים ושבבים על מערכות עבור מכשירים ניידים הינה חברת ARM, אשר בארכיטקטורות הנרכשות ממנה ברישיון עושות שימוש החברות הגדולות בתחום ייצור המעבדים והמערכות על שבב (SoC) כמו סמסונג עם שבבי ה-Exynos וה-Snapdragon של קוואלקום. החברה הכריזה שלשום (ב’) בתערוכת Computex 2013 על ארכיטקטורה חדשה המיועדת לשוק הביניים של המכשירים הניידים, אשר לפי החברה עתיד להיות הגל הגדול הבא בתחום ולהגיע למכירות של כ-580 מיליון מכשירי סמארטפון וטאבלט כבר ב-2015.

ארכיטקטורת ה-Cortex-A12, המבוססת על ארכיטקטורת ה-A7 של החברה, תספק שיפור של כ-40% מעל הביצועים של ארכיטקטורת ה-Cortex-A9 ותתמוך אף בארכיטקטורת ה-big.LITTLE שהציגה כבר במכשירים כמו ה-Samsung Galaxy S4. ב-ARM רואים ומבינים את התרומה שיכולה להביא עימה ארכיטקטורת ה-big.LITTLE ויחד עם ה-Cortex-A12 ניתן יהיה לשלב גם את מעבדי ה-Cortex-A7 שיעבדו יחד עימה לשם שיפור ביצועים תוך חיסכון בצריכת הסוללה. ה-Cortex-A12 צפוי להגיע לשוק כבר ב-2014.

יחד עם ארכיטקטורת ה-Cortex-A12 מציגה ARM גם מעבד גרפי חדש, ה-Mali-T622, גם הוא מיועד לספק לסמארטפונים ולטאבלטים המיועדים לשוק הביניים את הביצועים שעד כה נשמרו רק עבור המכשירים ברף הגבוה יותר. ה-Mail-T622 הינו מעבד הדור השני לסדרת ה-Mail-T600 ונתוני החיסכון באנרגיה שלו עולים על אלו של הדור הראשון בכ-50% לפי נתוני החברה – נתון משמעותי למדי בשל השימוש ההולך וגובר בטלפונים כמרכזי מדיה.

חברת ARM עוסקת בתכנון ארכיטקטורות המשמשות את יצרניות השבבים לפיתוח מעבדים ומערכות על שבב (SoC) ואינה מייצרת אותן בעצמה, אלא רק מקבלת תמלוגים ומוכרת רשיונות לשימוש בארכיטקטורות אותן עיצבה. ברבעון הראשון של השנה דיווחה החברה על עליה של 26% במכירות ו-44% ברווח לפני מסים. החברה הציגה ברבעון זה עליה של 35% לכדי 2.6 מיליארד במשלוחים של שבבים המבוססים על ארכיטקטורת ARM.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים