רשמי: גוגל רוכשת את Waze תמורת כמיליארד דולר

waze_logo

בפוסט בבלוג הרשמי של החברה, דיווחה בדקות אלו גוגל באופן רשמי על רכישתה של אפליקציית הניווט הישראלית Waze. החדשות מגיעות לאחר גל רחב של שמועות בנושא בחודשים האחרונים דרכן אוזכרו חברות כמו אפל, שכבר הספיקה להכחיש את הנושא, ופייסבוק שעפ”י הדיווחים ויתרה על רכישתה של Waze בשל מחלוקות בנוגע להשארת מרכז הפיתוח בישראל.

את החדשות מאשר גם מנכ”ל Waze נועם ברדין בפוסט משלו בבלוג החברה:

אני מתרגש להכריז היום כי קיבלו הצעה לצרף את שורותינו לגוגל. נשתמש בידע הרב של גוגל בתחום המפות כדי להאיץ את הפיתוח ואנו מתרגשים לעבוד עם צוות Google Maps לשם העשרת יכולות החיפוש בדרכנו לבנות יחד את המפה הטובה בעולם.

היה זה רק לפני ימים בודדים אז דיווחו מקורות בעיתונות הישראלית על כך כי העסקה עומדת להיסגר בסכום העומד על כ-1.3 מיליארד דולר במזומן, אולם מסתמן כי סכום הרכישה הכולל יהיה נמוך יותר ועפ”י מקורות שונים יהיה קרוב יותר למיליארד דולר.

בגוגל מציינים כי מרכז הפיתוח של Waze עתיד להישאר בישראל ונועם ברדין, מנכ”ל Waze, מוסיף ומודיע כי כל צוות החברה ימשיך לעבוד על פיתוח האפליקציה והשירותים שהיא מציעה. חלק חשוב ברכישתה של Waze הוא החיבור לפייסבוק. כיום החברה מאפשרת שיתוף מסלול הנסיעה דרך הרשת החברתית הגדולה בעולם, אך מאחר ולגוגל רשת חברתית משלה, +Google, ישנם אלו שיחששו משינוי הפעילות החברתית מרשת חברתית אחת לשניה. ב-Waze מקדימים להרגיע ומודיעים, ממש כפי שעשו לפניהן חברות אחרות שנרכשו ע”י חברות ענק, כי “דבר מהותי לא ישתנה בחברה”.

ההסבר של חברת Waze לחבירה לגוגל עומד על רצון החברה ללכת למסלול בו לא תצטרך להנפיק את מניותיה לציבור ודרך כך להפוך לעבד לבנקאים ועורכי דין, ולפיכך, בחרו במסלול המכירה אשר יעניק לצוות החברה את החופש להמשיך ולפעול לקידום המוצר מבלי לדאוג למשקיעים חיצוניים שהיו מגיעים לחברה לו הייתה יוצאת להנפקה בבורסה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים