המחסור במסכי AMOLED: קוריאה, טאיוואן, יפן וסין מתגייסות לעזרת סמסונג

לא פעם השנה הזכרנו את המחסור במסכי OLED ו-AMOLED, שגרם ל-HTC להחליף את מסכי ה-Desire ודגמים נוספים ב-SLCD, ולסוני-אריקסון ודל גרם לאי עמידה בביקוש לדגמי מכשירי האנדרואיד הראשונים שלהן.

עתה, על פי דיווח של DigiTimes מיום שישי, עושות יצרניות המסכים בכל רחבי אסיה מאמצים כבירים על מנת לאפשר עמידה בביקוש הגובר למסכים אורגניים ב-2011.

מהדיווח משתמע כי סמסונג נעזרת בממשלה הקוריאנית כדי לאפשר לחברות נוספות להתחיל לייצר בקרוב מסכי AMOLED, במקביל לפתיחת מפעל נוסף שלה שנועד להגביר את קצב בייצור. סמסונג, שהיתה החלוצה בתחום המסכים האורגניים, החלה לייצר מסכי AMOLED בשנת 2009, ונתח השוק הצפוי שלה עם סיום שנת 2010 מוערך במעל 90% (!).

ב-2011, צפויות להיכנס לשוק חברות קוריאניות נוספות, כמו גם חברות טאיוואניות וסיניות, ו-DigiTimes מעריך שהדבר יביא לייצור 168 מיליון מסכי AMOLED בשנה הבאה, ולירידת נתח השוק של סמסונג בתחום לכ-70%.

בינתיים, בסין עובדים במרץ על קווי ייצור למסכי OLED המעט פחות מתקדמים, כדי להוריד מסמסונג ויריבותיה הגדולות גם את העומס בתחום זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים