אפל מבצעת שתי רכישות לחיזוק תחום המפות

ios-6-maps

בחודש ספטמבר האחרון, עם השקתו של האייפון 5, הציגה אפל את דרכה החדשה בתחום המפות עם השקתה של אפליקציית מפות ייעודית למכשירי iOS, אותה בנתה החברה במהלך תקופה ארוכה דרך פיתוחים פנימיים וע”י ביצוע רכישות אסטרטגיות של חברות העוסקות בתחום המפות. במהלך סוף השבוע, הגיעו דיווחים לגבי שתי רכישות נוספות שביצעה אפל בחברות אשר עוסקות בתחום המפות.

הרכישה הראשונה הינה של חברת Locationary הקנדית, המפתחת כלים המאפשרים לבעלי עסקים לבצע עדכונים שוטפים הנוגעים לבתי העסק, כמו עדכון שעות פתיחה או לדוגמא, אם הגעתם פעם לחנות בה ביקרתם עשרות פעמים בעבר רק כדי לגלות שהיא נעלמה מהמקום בו הייתה, הכלים של Locationary היו מאפשרים לכם לדעת מבעוד מועד כי החנות לא נסגרה, אלא רק עברה לקומת המרתף בקניון. הכלי ללא ספק יעניק למפות של אפל שכבת מידע חשובה מאוד בכל הנוגע לעסקים מקומיים. ל-Locationary ישנם כיום כ-175 מיליון פרופילי משתמשים פעילים, עפ”י המידע המוצג באתר החברה, כך שמדובר בלא מעט מידע שתקבל אפל כתוספת למפות שלה.

הרכישה השניה של אפל בתחום המפות, כפי שעולה מהדיווח של בלומברג ביום שישי, הינה של אפליקציית המפות HopStop, אשר מספקת מידע המאפשר למשתמשי האפליקציה למצוא את המסלול המהיר ביותר מדלת לדלת בין אם נבחר לנסוע באוטובוס, מונית או אופניים ובין אם נבחר ללכת ברגל או כל שילוב ביניהם.

אפליקציית המפות של אפל לא זכתה לאהדה בעת השקתה, זאת לאחר שגילו המשתמשים כי תקלות רבות לא איפשרו לנווט בה כיאות. כתגובה, הוציא מנכ”ל החברה, טים קוק, התנצלות רשמית דרכה כיוון את המשתמשים לשימוש באפליקציות מפות חלופיות. המרוויחה העיקרית מהמלצתו של קוק, לימים תתברר כחברת המיפוי החברתי Waze, אשר נרכשה על-ידי גוגל בתמורה לסכום המוערך בכמיליארד דולר בחודש יוני 2013. שתי הרכישות החדשות יתרמו מידע רב למפות של אפל ויזניקו את חוויית השימוש בהן, אולם ניתן להניח כי אם התבצעה העסקה רק בזמן האחרון, הרי שלא נזכה לראות את התוספות החדשות למפות עם השקתה של iOS 7 שעתידה להגיע בחודש ספטמבר הקרוב.

(מקורות – Bloomberg | AllThingsD)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים