הוכרז: Google ChromeCast – דונגל מבוסס Chrome OS לשידור תכנים למסך הגדול

ChromeCast-bigבאירוע שערכה הערב בסן-פרנסיסקו, הכריזה חברת גוגל באופן רשמי על מכשיר ה-ChromeCast, דונגל זעיר מבוסס גרסה מצומצמת של מערכת ההפעלה Chrome OS, שיאחד בין כל המסכים בביתנו – החל ממכשיר הסמארטפון, דרך הטאבלט ועד הטלוויזיה הענקית בסלון. הדונגל ידע להתממשק מול כל טלוויזיה הכוללת חיבור HDMI ובאמצעות רשת ה-WiFi הביתית יוכל לקלוט אותות שידור ישירות מהמכשיר הנייד שלנו המחובר גם הוא לרשת.

מעבר לאפשרות השידור המיידי, נוכל גם לשלוט במכשיר הטלוויזיה עצמו – כך למשל, לחצני עוצמת השמע של הטלפון יוכלו לשלוט בבקרת העוצמה ובמקרה שהטלוויזיה כבויה, לדונגל תהיה היכולת להפעיל אותה ישירות על מצב השידור. שידור התכנים לטלוויזיה ייעשה באופן ישיר דרך האפליקציות המוכרות ביניהן YouTube, Google Music, Netflix ואף דפדפן כרום שעל מכשיר האנדרואיד, האייפון או המחשב האישי שלנו. לכל אחת מן האפליקציות הללו יתווסף לחצן בשם Cast שלחיצה עליו תפתח תפריט קטן ובו רשימת כל מכשירי הטלוויזיה להם מחובר דונגל ה-ChromeCast. בגוגל מכירים בצורך להשתמש במכשיר הטלפון תוך כדי הצפייה בטלוויזיה ומאפשרים זאת מבלי לפגוע בשידור.

לטענתה של גוגל, מפתחי אפליקציות לא יאלצו להשקיע מאמצים רבים בכדי לשלב את הפונקציה באפליקציה שלהם, כבר היום שוחררה ערכת הפיתוח (SDK) באמצעותה יוכלו המפתחים להוסיף את לחצן ה-Cast לאפליקציה שלהם בכמה צעדים פשוטים.

עלותו של ChromeCast נמוכה מהצפוי – 35 דולרים בלבד (כ-125 שקלים). הדונגל יהיה זמין לרכישה דרך Google Play, Amazon ו-Best Buy החל מיום שני, ה-29 ביולי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים