חוקר טוען: משקפי המציאות הרבודה Google Glass יזכו לתג מחיר של 300$

glass-300usdלא פחות מ-1500 דולרים (כ-5,300 ש”ח) שילמו ברי המזל שהוענקה להם הזכות לרכוש לעצמם את משקפי המציאות הרבודה של גוגל בגרסת ה-Explorer, המיועדת בעיקר עבור מפתחים. סרגיי ברין, נשיא הטכנולוגיות של החברה וגם אחד ממקימיה, הוא האדם העומד בראש הפרויקט וזה הסביר בשנה שעברה את המחיר הגבוה בטענה שמדובר בטכנולוגיה חדישה שאין אפשרות למצוא בתוך מכלול האפשרויות כמו זה שמציע מוצר ה-Google Glass. חדישה ככל שתהא הטכנולוגיה, מדובר במחיר מופרז לכל הדעות, אך בגוגל הדגישו לא פעם שהמחיר יהיה נמוך הרבה יותר בעת ההשקה.

כמה נמוך? החוקר ג’ייסון צ’אי (Jason Tsai) נאם השבוע בכנס טכנולוגיה לבישה שנערך בטיוואן וטען שבעת ההשקה, תצמיד גוגל למשקפי המציאות הרבודה תג מחיר של 300 דולרים בלבד, הם כ-1,060 שקלים. את טענתו מבסס החוקר על כך שהרכיב היקר ביותר במשקפיים עלותו 35 דולרים בלבד, יתרה מזאת – החברה שתספק את הרכיב לגוגל היא HiMax Technologies ש-6.3% מחברת הבת שלה, HiMax Display Inc (או HDI) המייצרת את הגבישים הנוזליים של Google Glass, נרכשו באחרונה על ידי… גוגל.

מחיר שוק שכזה, אם אכן יוענק למשקפיים בסופו של התהליך, ייתכן ויהפוך את הפרויקט השאפתני של גוגל ללהיט גם במכירות – ולא רק ברשת. חשוב לזכור שאת המשקפיים החברה לא תשיק בעוד חודש או חודשיים, לפי דבריו של יו”ר החברה אריק שמידט מחודש אפריל – המשקפיים רחוקות פרק זמן של שנה אחת מהשקה לציבור הרחב. עד שזה יקרה, עשויים לצוץ מתחרים שינסו לרכב על הבאזז של גוגל באמצעות מוצרים דומים שישיקו ואז לגוגל באמת לא תהיה ברירה אלא לנקוב במחיר תחרותי.

(מקור – Android Authority)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים