אפל רוכשת את Embark – אפליקציית ניווט באמצעות תחבורה ציבורית

embark-apple

חברת אפל רוכשת חברת מפות נוספת כחלק ממאמציה לספק למשתמשיה שירות מפות איכותי ככל האפשר, כזה שיוכל להתחרות בפופולאריות ההולכת וגוברת של שירותי מפות אחרים, בראשם שירות המפות של גוגל, אשר זכה לאחרונה לחיזוק נוסף לאחר רכישת חברת הניווט החברתי הישראלית Waze, בתמורה לכ-966 מיליון דולר.

הרכישה החדשה של אפל היא חברת Embark, אשר מציעה דרך אפליקציות שונות למכשירי האייפון לנווט בערים באמצעות תחבורה ציבורית. החברה הקטנה מסן-פרנסיסקו זכתה להצלחה בעיקר בשל חוסר התמיכה של אפליקציית המפות של אפל בפונקציונליות זו, אולם היא אינה היחידה המציעה שירות זה – אפליקציות שונות באפסטור, אשר הגדולה מביניהן היא אפליקציית המפות של גוגל, כבר מציעות שירותי מיפוי התומכים גם בהכוונה ליעד באמצעות שימוש בתחבורה ציבורית.

רכישתה של Embark היא הרביעית (שאנו יודעים עליה) של אפל בתחום המפות בשנת 2013, כאשר רכישות אחרות כוללות את WiFiSLAM, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לבצע ניווט בתוך מבנים המבוסס על ניתוח של רשתות WiFi, אותה רכשה אפל בתמורה לסכום המוערך בכ-20 מיליון דולר. שתי רכישות נוספות שביצעה החברה כוללות את HopStop, גם היא בדומה ל-Embark מאפשרת ניווט דרך תחבורה ציבורית, ואת Locationary הקנדית לה מנוע עבור בתי עסק, המאפשר להציג מידע עדכני ככל האפשר.

Embark הוקמה בשנת 2011 וזכתה להשקעות מצידן של מספר חברות, ביניהן Y Combinator, יורי מילנר (דרך Start Fund) ובנובמבר האחרון גם מצידה של יצרנית הרכבים הגרמנית BMW, אשר ביצעה השקעה אסטרטגית בחברה.

(מקור – Jessica Lessin)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים