סמארטפון ה-Moto X יגיע בחיפוי עץ בתוספת $50; מחיר הייצור – $221

woodenmotoxbitsסמארטפון ה-Moto X מבית מוטורולה הפך בשבועות האחרונים לאחד המעניינים בשוק והוא עושה זאת ללא מפרט מרשים, אבל עם המון סטייל ורוח גבית מחברת האם גוגל. ה-Moto X הציע לראשונה את האפשרות לעצב מכשיר הסמארטפון כרצונו של המשתמש עם מגוון די עשיר של אופציות לצבעים שונים ובקרוב גם חומרים שונים. הדלפה של evleaks מציגה את גבו של ה-Moto X בגווני עץ שונים שאמורים להיות עשויים מעץ אמיתי. הבחירה בעץ תעלה למשתמש $50 נוספים ולפי התמונה הסכום נראה די שווה את זה.

למרות חיבתנו הרבה לאפשרויות ההתאמה האישית של ה-Moto X, היה לנו מאוד קשה להשלים עם מחירו של המכשיר אשר ללא התחייבות עומד על כ-$579 (בארה”ב). אין לנו ספק שהושקעו מאמצים רבים בפיתוח פס הייצור על מנת להתמודד עם אפשרויות ההתאמה השונות, אך ביחס למפרט קשה להצדיק את המחיר, במיוחד כאשר סמארטפון ה-Nexus 4 (גם הוא של גוגל) זמין עבור $200 ללא התחייבות.

את המחיר הגבוה נוכל להשוות לעלויות הבניה של המכשיר דרך פרסום חדש של חברת IHS, הנוהגת לפרק מכשירים ולמצוא עבורנו את עלות המרכיבים שלהם. החברה מצאה בסוף השבוע כי עלות ייצור ה-Moto X עומדת על $221, בעוד $209 מתוכם הם עלויות החומרים והרכיבים, שארית הסכום מיוחסת לעלויות ייצור המכשיר.

ה-Moto X של מוטורולה עשוי להתקשות בכניסתו לשוק המובייל על אף הצדדים היחודיים שמציע, זאת בשל המחיר המציב אותו בתחרות צמודה אל מול אפל וסמסונג, להן דריסת רגל איתנה בשוק האמריקאי. כדי לנסות ולפתור את בעיית התמחיר, ובאם נכונות השמועות שמפיץ evleaks על ירידה של $100 במחיר המכשיר לקראת תקופת החגים בארה”ב, יכול ותצליח מוטורולה לבסס את מעמדה עם ה-Moto X. תקוותנו היא שאותה ירידה במחיר תגיע גם לדגם שאינו מצריך חוזה, דבר שעשוי לקרות במידה וינחת ה-Moto X בחנות ה-Play Store של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים