האם נוקיה בחנה שימוש באנדרואיד טרם נרכשה על ידי מיקרוסופט?

כזכור, בתחילת החודש הנוכחי הודיעה חברת מיקרוסופט על רכישתה של חטיבת המובייל של נוקיה תמורת סכום כולל של 5.44 מיליארד יורו (כ-7.18$ מיליארד). בהודעה הרשמית שפרסמו שתי החברות נכתב כי הרכישה בוצעה בראש ובראשונה בכדי להאיץ את צמיחת נתח השוק של מערכת ההפעלה Windows Phone, אולם על פי ידיעה שפורסמה ב-New York Times ומתבססת על מידע של מקור אנונימי, ייתכן ולמיקרוסופט היה תמריץ נוסף ואף חזק עוד יותר לביצוע העסקה.

על פי הדיווח, נוקיה החליטה לבחון את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מכשירי הלומיה הקיימים שלה, זאת כצעד מקדים לקראת אפשרות שהשותפות ההדוקה שנרקמה עם מיקרוסופט לא תחודש לאחר שנת 2014. בדרך זו או אחרת הגיעה הידיעה לאוזניהם של בכירים במיקרוסופט, שהבינו עד מהרה את ההשלכות החמורות עבור מערכת ההפעלה של החברה במידה ונוקיה תחליט לפתח מכשירים מבוססי אנדרואיד.

באופן די ברור, ייתכן והחשש הזה של מיקרוסופט היה מרכיב חשוב במכלול השיקולים של ענקית התוכנה כאשר שמה על השולחן את הצעת הרכישה של חטיבת המובייל הפינית. יחד עם ההודעה על הרכישה נגוזה תקוותם של רבים שקיוו לראות מכשירי Lumia המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד, וכעת אנו מאמינים שתחושת הפספוס אף גדולה יותר. אך זה עדיין לא אבוד.

מיקרוסופוט ונוקיה מסרבות להגיב לפרטים.

(מקור – Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים