לקראת ההשקה הרשמית: כל מה שצריך לדעת על iOS 7 (מדריך)

iOS7-Main

החל ממחר (ד’) תחל אפל לאפשר את הורדתה של מערכת ההפעלה החדשה iOS 7, אותה הציגה החברה במהלך ועידת המפתחים השנתית WWDC 2013 בחודש יוני האחרון. הגרסה החדשה תהיה זמינה ללא עלות עבור משתמשי ה-iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPhone 5C, iPhone 5S כמו גם מכשירי האייפד 2, אייפד 3, אייפד 4 והאייפד מיני ומכשירי אייפוד טאצ’ מהדור החמישי.

לשם ביצוע העדכון מהאוויר תוכלו לגשת לאפליקציית ההגדרות במכשירכם ודרך התפריט ה”כללי” (General) תוכלו למצוא את אפשרות “עדכון תוכנה” (Software Update). באם אתם מעוניינים לבצע עדכון דרך המחשב, פתחו את תוכנת אייטיונס וחברו את המכשיר למחשב. התוכנה תציג בפניכם אפשרות עדכון עבור המכשירים התומכים ברגע שזה יהיה זמין להורדה.

iCloud-Update

* לפני ביצוע עדכון גרסת מערכת ההפעלה מומלץ לבצע גיבוי מלא של מכשירכם דרך חשבון ה-iCloud או דרך תוכנת אייטיונס במחשב האישי.

מה חדש?

עם iOS 7 ביצעה אפל מתיחת פנים למערכת ההפעלה והפכה אותה לנקיה, עשירה בצבעים ואעז לומר אף מבריקה יותר. לפני שתתקינו את העדכון החדש וכדי שתוכלו להבין את השינויים העיקריים שביצעה אפל במערכת ההפעלה, בנינו עבורכם מדריך קצר להצגת iOS 7:

מסך הנעילה

הדבר הראשון שיופיע בפניכם לאחר הדלקת המכשיר הינו מסך הנעילה. השינוי הראשון אליו ודאי תשימו לב הוא אופן פתיחת המכשיר. עם העדכון ל-iOS 7 שינתה אפל את מנגנון ה”החלק לפתיחה” וכעת תוכלו למשוך את האצבע משמאל לימין מכל מקום במסך ולא רק היכן שמופיע הכיתוב. בדרך זו, תוכלו לפתוח את המכשיר ללא צורך להסתכל על המסך או לדייק במיקום האצבע על-גביו.

כמו בגרסה הקודמת של iOS, גם בגרסה החדשה תוכלו להפעיל את אפליקציית המצלמה במהירות הישר ממסך הנעילה, זאת ע”י משיכת האצבע מתחתית המסך כלפי מעלה במקום בו מופיע סמליל קטן של מצלמה.

שתי פונקציות חדשות שנוספו למסך הנעילה הינן אפשרות ההפעלה של מרכז ההודעות (Notification Center) ומרכז הבקרה (Control Center) הישר ממסך הנעילה. הפעלת מרכז ההודעות תיעשה ע”י גרירת האצבע מראש המסך כלפי מטה והפעלת מרכז הבקרה תיעשה ע”י גרירת האצבע מתחתית המסך כלפי מעלה.

מרכז הבקרה (Control Center)

מרכז הבקרה הינו תוספת חדשה לגמרי במערכת ההפעלה וייעודו לחסוך מהמשתמשים לגשת לתפריטי ההגדרות לשם הפעלה וכיבוי של פונקציות במכשיר. מרכז הבקרה זמין לגישה דרך החלקת האצבע מתחתית המסך מעלה בכל מקום בו אתם נמצאים (במסך הנעילה, מסך הבית ובאפליקציות).

במרכז הבקרה תוכלו למצוא אפשרויות הדלקה וכיבוי לפונקציות שונות במכשיר והן: מצב טיסה, רשת אלחוטית, בלוטות’, מצב שינה (לא להפריע), AirDrop, נעילת סיבוב המסך בעת סיבוב המכשיר על צידו (מאופקי לאנכי), שליטה בעוצמת השמע ושליטה ברמת התאורה במכשיר.

בנוסף להפעלה וכיבוי מהירים של הגדרות המכשיר, דרך מרכז הבקרה תוכלו לשלוט גם באפליקציית המוסיקה – להפעיל ולהפסיק את השיר המתנגן, להריץ שירים קדימה\אחורה ואף להפעיל את אפליקציית המוסיקה הישר ממרכז הבקרה.

בנוסף לכל האפשרויות המוצגות מעלה, תוכלו להפעיל גם מספר אפליקציות לשימוש מהיר דרך מרכז הבקרה והן: פנס, טיימר (אפליקציית השעון), מחשבון ומצלמה.

באפליקציית ההגדרות תוכלו למצוא תפריט ייעודי למרכז הבקרה שייאפשר לכם לבחור האם לאפשר גישה אליו ממסך הנעילה או מתוך אפליקציות.

מרכז העדכונים (Notification Center)

את מרכז העדכונים הציגה אפל לראשונה עם iOS 5 בשנת 2011, אך בגרסה 7 של מערכת ההפעלה מקבל מרכז העדכונים אף הוא מתיחת פנים והופך זו הפעם הראשונה לנגיש דרך מסך הנעילה.

התצוגה החדשה של מרכז העדכונים מוצגת דרך שלושה תפריטים: האחד מציג סיכום יומי בו תוכלו לראות את התאריך של היום, אירועים חשובים כמו ימי הולדת, מזג אוויר, לוח שנה, רשימת מניות במעקב ואירועים הצפויים לכם למחרת. התפריט השני מציג את כל העדכונים המגיעים מהאפליקציות השונות בטלפון והוא דומה לזה אליו ודאי התרגלתם מגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. התפריט האחרון הינו תפריט “שלא נענו” (Missed) בו תוכלו לראות התראות שלא התייחסתם אליהן יותר מ-24 שעות.

דרך אפליקציית ההגדרות תוכלו לבחור אילו אפליקציות המותקנות על המכשיר יספקו התראות ובנוסף תוכלו להגדיר גם אילו פונקציות במרכז ההודעות יהיו זמינות ממסך הנעילה ובתצוגת הסיכום היומי.

מסך המולטיטאסקינג (מעבר בין אפליקציות)

רבים קראו למסך המעבר בין אפליקציות פתוחות באייפון משעמם, ובצדק. שלא כמו במכשירי אנדרואיד, שם ניתן לראות תצוגה מקדימה של מסך האפליקציות הפתוחות ברקע, באייפון ניתן היה לצפות בסמליל האפליקציה בלבד. עם הצגתה של iOS 7 שיפרה אפל את תצוגת המולטיטאסקינג וזו עברה להופיע על המסך כולו בעת הפעלתה והיא אף תראה תצוגה מקדימה לחלונות האפליקציות השונות.

הפעלת תצוגת המולטיטאסקינג נעשית באותה צורה בה הופעלה עד כה – ע”י הקשה כפולה על מסך הבית, אולם הסרת אפליקציות תיעשה ע”י גרירתן כלפי מעלה ולא כפי שהיה עד כה ע”י לחיצה ארוכה על סמליל האפליקציה ולחיצה נוספת על כפתור האיקס הקטנטן שהופיע בצידן הימני העליון.

חיפוש

עם היצע הולך וגדל של אפליקציות, גם סידורן בספריות לא תמיד עוזר לנו למצוא את האפליקציה שאנו מחפשים במכשיר. פונקציית החיפוש הייתה זמינה במכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ’ עד כה ע”י גרירת המסך ימינה ממסך האפליקציות הראשון המוגדר במכשיר, אולם כעת שינתה אפל את הגישה לחיפוש אפליקציות, אנשי קשר ועוד וזו תיעשה ע”י גרירת האצבע מכל מקום על-גבי מסך הבית כלפי מטה.

המצלמה

אפליקציית המצלמה גם היא מקבלת מתיחת פנים וכעת תוכלו לברור בין האפשרויות השונות לצילום ע”י גרירת האצבע על-גבי מסך האפליקציה מימין ושמאל. תוכלו לבחור בין צילום סרט וידאו, צילום תמונה, צילום תמונה בריבוע (במיוחד למשתמשים באינסטגרם) וצילום תמונה פנורמית.

ההגדרות האחרות לצילום: הפעלת הפלאש, הפעלת צילום ב-HDR ובחירת המצלמה (קדמית או אחורית) נמצאות כולן בראש המסך. פונקציה חדשה שהוסיפה אפל לאפליקציית המצלמה הינה אפקטים ויזואלים, אותם תוכלו לראות כמולבשים על-גבי התמונה עוד לפני הצילום.

לחיצה קלה על-גבי המסך תמקם את הפוקוס בנקודה בה בחרתם ולחיצה ארוכה יותר תבצע נעילת הפוקוס באותה נקודה, כך שגם אם תזיזו מעט את הטלפון, הפוקוס יישאר באותה נקודה. לביצוע זום פנימה והחוצה יש לצבוט את המסך עם שתי אצבעות.

אפליקציית התמונות

אלבומי התמונות עצמם יוצגו בדרך דומה לזו אליה התרגלתם בגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה iOS, אולם עם iOS 7 הציגה אפל אפשרות תצוגה נוספת המסדרת את התמונות שלכם לפי המיקום בו צולמו ולפי תאריכים. בדרך זו, תוכלו לצפות בתמונות שצולמו באירוע מסויים או בזמן מסויים ביתר קלות ולא יהיה עוד צורך לגלול בין אינספור תמונות הנמצאות על-גבי המכשיר רק כדי למצוא את התמונה המבוקשת.

את האפקטים הויזואלים שמאפשרת אפל להוסיף בזמן צילום, תוכלו להוסיף גם דרך פונקציית עריכת התמונות באפליקציית התמונות החדשה, זאת בנוסף לאפשרויות עריכה נוספות: חיתוך התמונה, הסרת עיניים אדומות, סיבוב התמונה והפעלת שיפור אוטומטי.

דרך תפריט השיתוף תוכלו לשלוח את התמונה לאנשי הקשר באמצעות הודעת SMS, מייל, טוויטר, פייסבוק, Flickr, AirDrop ובנוסף תוכלו גם לשלוח אותה להדפסה (אם ברשותכם מדפסת נתמכת), להגדיר תמונה כרקע, להצמיד תמונה לאיש קשר ולשלוח תמונה למכשיר נתמך AirPlay.

חנות האפליקציות

שני שינויים עיקריים נרשמו בחנות האפליקציות של אפל ב-iOS 7. הראשון הוא אפשרות העדכון האוטומטי של אפליקציות. דרך אפליקציית ההגדרות במכשיר תוכלו לבחור לבצע את עדכוני האפליקציות ברקע באופן אוטומטי. ההגדרות מאפשרות לבחור גם בין הפעלת העדכון האוטומטי כאשר אתם מחוברים לרשת אלחוטית וגם באמצעות הרשת הסלולרית. האפליקציות המעודכנות יופיעו עפ”י סדר כרונולוגי בתפריט עדכון האפליקציות באפסטור.

שינוי נוסף בחנות האפליקציות הינו מציאת אפליקציות פופולריות לפי מיקום. הפונקציה החדשה לא הכי מרשימה, לפחות לא בישראל, אך זו עדיין מציגה לרוב אפליקציות פופולריות למדי.

עדכונים נוספים

ספארי – שינויים ויזואלים הכוללים תצוגת טאבים חדשה והגדלת שטח פני המסך בזמן גלילה.

Face Time – אפליקציית שיחות הוידאו מקבלת כעת גם אפשרות ביצוע שיחות קוליות.

מוסיקה – תצוגה חדשה וצבעונית יותר, שמה דגש על תמונות וסידור אלבומים כרונולוגי לפי אמן.

iTunes Radio – יצירת תחנות השמעה לפי ז’אנרים וזמינות של כלל ספריית השירים של אפל כולל תחנות שנבנו מראש ע”י אפל ואפשרות הוספת תחנות אישיות עפ”י הגדרתכם. *השירות כולל פרסומות.

מספרים חסומים – דרך תפריט ה”הגדרות–>טלפון–>מספרים חסומים” תוכלו להוסיף מספרים לחסימה לשיחות והודעות SMS. הוספה לחסימה ניתן לבצע גם דרך אפליקציית הטלפון עצמה.

הגדרת חשבונות אינטרנט – בנוסף לקישור חשבונות פייסבוק וטוויטר למכשיר האייפון תוכלו להגדיר גם חשבונות בשירות התמונות Flickr בו ניתן לאחסן עד 1 טרה-בייט של תמונות ושירות הוידאו Vimeo.

גודל המלל – אפל הוסיפה אפשרויות הגדרת גודל טקסט באפליקציות שיתמכו בכתב דינמי.

עדכון יישומים ברקע – תוכלו להגדיר אילו אפליקציות יוכלו להתעדכן כאשר הן מועברות לעבודה ברקע. ההגדרות יאפשרו לכם לאפשר או למנוע מהאפליקציות להתעדכן ברקע ודרך כך לחסוך בזמן סוללה.

פרטיות – הגדרות הפרטיות החדשות מציגות בדרך נוחה ומסודרת יותר את הגישה שיש לאפליקציות שונות לשימוש בפונקציות שונות במכשיר: גילוי מיקום, גישה לאנשי קשר, לוחות שנה, משימות, תמונות, מיקרופון, פייסבוק ועוד.

מניעת גניבות – תוספת חדשה תאפשר את השבתת המכשיר עד הכנסתה של סיסמת ה-iCloud בחשבון שלכם במקרה שהגנב מנסה לכבות את פונקציית ה-Find My iPhone דרך הגדרות המכשיר.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים