נוקיה: ממשק מיגו יהיה שונה מכל מה שאנחנו מכירים; הפלטפורמות הסלולריות עודן בחיתולים

בוועידת LeWEB, שנערכה אתמול בפאריז, התארח מארקו אהטיסארי, סגן נשיא בכיר המופקד על תחומי “העיצוב התעשייתי, ממשק משתמש ועיצוב חוויות” בנוקיה, שנאם בנושא הפלטפורמות הסלולריות ומקומה של MeeGo בתחום.
.
אהטיסארי חילק את עולם הסמארטפונים לשלושה חלקים: iOS, לה הוא לעג שוב ושוב על כך שבתוך ממשק המגע הנעים והאינטואיטיבי דווקא החזרה הביתה והמעבר בין יישומים תלויים ב”כפתור עכבר”; אנדרואיד וסימביאן, המעניקות למשתמש מספר מסכי בית להתאמה אישית, המספקים קיצורי דרך ומידע נבחר, כאשר היישומים נמצאים בד”כ במרחק נגיעה אחת; ו-Windows Phone 7, עליה הוא דיבר ביראה גלויה, והתפעל מהצורה הנועזת בה הצליחה מייקרוסופט ליצור תבנית חדשה למערכת סלולרית – כזו המאפשרת למשתמש מקסימום שימוש במינימום תשומת לב למכשיר.

נוקיה, הבטיח אהטיסארי, תציג תבנית משלה לממשק משתמש סלולרי חכם ב-2011, עם שחרור מכשירי המיגו הראשונים. פרטים מדוייקים הוא לא סיפק, אך הוא זרק לחלל האוויר כמה רעיונות: נוקיה, הוא אמר, מתכוונת ללכת רחוק יותר עם הרעיון של מייקרוסופט, ולהחזיר אותנו לעידן שלפני מכשירי המגע – עידן בו יכולנו לנהל אינטראקציות עם המכשירים גם בלי להסתכל עליהם (מי זוכר את תחרויות הקלדת ה-SMS העיוורת של תחילת העשור?). התראות, לדוגמא, “יכולות להשתפר הרבה כדי לצרוך מאיתנו הרבה פחות תשומת לב” – משפט עמום, שרומז כנראה לחידושים כגון הקראה ממוחשבת של הודעות SMS ומיילים לאוזניות הבלוטות’ או אביזרים אחרים בסביבה. לגבי פעולות, רמז אהטיסארי כי מכשירי העתיד (הקרוב, לא הרחוק) של נוקיה יאפשרו פעולות שאינן דורשות הסתכלות על המסך – ככל הנראה מחוות באוויר, כמו שמאפשרת התוכנה של חברת eyeSight הישראלית והקינקט (הישראלית גם היא).

מלבד זאת, אמר הסטארט-אפיסט לשעבר שמונה לתפקידו הנוכחי בנוקיה לפני כשנה, נוקיה מתכוונת לעשות את מה שאף יצרנית לא מעזה לעשות – לפחות לא בצורה גלויה: הסמארטפונים של החברה ישלחו אליה כל הזמן נתונים מהחיישנים השונים שלהם, ויאפשרו לה ללמוד על דפוסי השימוש וכך להתאים את המכשירים והממשקים לשימושים השונים. כך, לדוגמא, תוכנת Ovi Maps, שהשימוש העולמי בה נכון להיום מסתכם במספר קילומטרים המקיף את העולם 80 פעמים כל יום (!), משתמשת בנתוני GPS מהמכשירים כדי להתריע בפני החברה אם משתמש נסע דרך רחוב או סמטא שלא מופיעים במהפה, וכך מאיצה את תהליך העדכון. כך, בעתיד יעבירו המכשירים גם נתונים אחרים כגון רמת רעש ואור בחדר כדי להגיד למשתמש חדש המגיע לבניין היכן בו נמצא הדיסקוטק והיכן הבר.

ללא ספק, מדובר ברעיונות מעניינים, גם אם את רובם כבר שמענו בעבר. אך הנתון המרשים הוא שלפי אהטיסארי, נוקיה לא מדברת עליהם ברמה עתידנית, אלא מתכוונת ליישם אותם בשנה הקרובה. הוא אמנם לא היה מוכן להגיד באיזה שלב של השנה ייצא מכשיר המיגו הראשון, אך אנחנו כבר מחכים בחוסר סבלנות (עם הטלפון על השולחן, שלא ירגיש את פעימות הלב המואצות) איך ישתלבו הרעיונות של אינטל ונוקיה למערכת סלולרית אחת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים