הצצה ראשונה: iPhone 5S – מכשיר חדש בעטיפה ישנה

IMG_0283

במהלך אירוע מיוחד שערכה לעיתונאים ביום שלישי, ה-10 בספטמבר, הכריזה אפל זו הפעם הראשונה אי פעם על שני דגמים חדשים למכשיר האייפון, ה-iPhone 5S וה-iPhone 5C. בשנה שעברה הצליחה החברה לחולל מהפיכה קטנה כאשר הציגה את מכשיר האייפון 5 שזכה להיות האייפון הראשון בעל מסך הגדול מ-3.5 אינץ’. האייפון 5 קיבל לא רק שדרוג בצד המסך, אלא זכה לעיצוב חדש בעל גב אלומיניום שהחליף את עיצוב הזכוכית שהציגה החברה בדגמי האייפון 4 בשנת 2010, עיצוב שנשמר גם לדגם האייפון 4S שהוצג שנה לאחר מכן.

בהמשך לפועלה משנים קודמות, שומרת אפל זו שנה נוספת על עיצובו של האייפון עם דגם ה-5S, אולם מבצעת שינוי בצד העיצוב עם הצגתה של מערכת ההפעלה iOS 7. צוות גאדג’טי קיבל לידיו את דגם ה-iPhone 5S בצבע השחור באדיבות חנות iStore בת”א ומספק עבורכם הצצה ראשונה למכשיר הדגל החדש של אפל.

מכשיר חדש בעטיפה ישנה

עיצובו של ה-iPhone 5S לא השתנה מזה של האייפון 5 שהציגה אפל בשנה שעברה. גב אלומיניום חלק ומבריק הנמצא בין שתי פיסות זכוכית מציגה אפל גם בדגם החדש, אולם דואגת לשינויים בצבעים בגב ובשוליים. דגם הצבע הלבן-כסוף נשמר ואליו מתווסף דגם נוסף עם חזית לבנה, לו גב ושוליים בצבע זהוב-שמפניה, בעוד דגם האייפון השחור מקבל עדכון כאשר בקדמת המכשיר נשמר הצבע השחור ובגבו ושוליו מגיע צבע אפור-כסוף, במקום השחור הכהה שהוצג עם דגם האייפון 5.

IMG_0241

פרט לצבעים החדשים, ניתן להבחין בעוד שני שינויים ויזואליים בין דגם האייפון 5 שהוצג אשתקד לבין האייפון 5S. אחד מהשינויים הוא הוספתו של קורא טביעות האצבע, ה-Touch ID, סביבו הוסיפה אפל מסגרת אלומיניום התואמת לצבע המכשיר. שינוי ויזואלי נוסף נמצא בגב המכשיר ומתבטא בנורת פלאש LED כפולה ומאורכת יותר מזו העגולה שהוצגה עם דגם האייפון 5 בשנה שעברה.

ה-iPhone 5S שומר על משקלו הקליל העומד על 112 גרם ומידותיו: גובה- 123.8 מ”מ, רוחב- 58.6 מ”מ ועובי- 7.6 מ”מ.

מעבד חדש המשתפר עם הזמן

מפרטו של ה-iPhone 5S כולל מסך רטינה בגודל 4 אינץ’ המכוסה בזכוכית ה-Gorilla Glass של חברת קורנינג ומגיע ברזולוציה של 640×1136 ובצפיפות פיקסלים של 326ppi. הדגם החדש כולל שדרוג מפלטפורמת ה-Apple A6 ששובצה באייפון בשנה שעברה, לפלטפורמת ה-Apple A7 המבוססת על ארכיטקטורת ARMv8 עם מעבד בעל שתי ליבות בתדר 1.3GHz אשר תומך ב-64 ביט.

apple-A71-smallההבטחה של אפל כי מעבד בעל 64-ביט יציע שיפור בביצועים היא כזו שתימתח על-פני תקופה ארוכה יותר. על-מנת להוציא את המירב ממעבד זה, יש צורך כי מערכת ההפעלה תותאם לשימוש במעבד, דבר לו אפל כבר דאגה מראש, אולם חלק נוסף במשוואה הוא התאמתן של האפליקציות השונות לשימוש מיטבי במעבד החדש, דבר שילך ויתפתח עם הזמן.

המעבד הגרפי ב-iPhone 5S הינו ה-PowerVR G6430 אשר עפ”י הצהרתה של אפל יעניק ביצועים הגבוהים פי שניים מזה שמציע מעבד ה-PowerVR SGX 543MP3 באייפון 5.

בנוסף למעבד ה-A7 מצרפת אפל לדגם ה-iPhone 5S מעבד נוסף, ה-M7, אשר יהיה אחראי לטפל בפעולות החיישנים השונים במכשיר שתפקידם למדוד תנועה. באמצעות מעבד ה-M7 יכול האייפון 5S לחסוך את עבודתו של מעבד ה-A7 ודרך כך לשפר את חיי הסוללה במכשיר. הסוללה עצמה מקבלת אף היא שדרוג ותגיע בקבולת של 1,560mAh (מיליאמפר לשעה) שתספק עפ”י הגדרות יצרן עד 250 שעות המתנה, 10 שעות שיחה ב-3G או 8 שעות גלישה ב-3G.

זיכרון ה-RAM באייפון 5S נמדד ב-1GB כאשר נפח האחסון מגיע בשלוש קטגוריות: 16GB/32GB/64GB וכמו תמיד – ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני, אך בהמשך עשויה אפל להפתיע עם דגם 128GB כפי שעשתה כבר בעבר עם מכשיר האייפד 4.

קורא טביעות האצבע – Touch ID

TouchID-iPhone5S

“למה אני צריך את זה בכלל?” היא ככל הנראה השאלה השכיחה ביותר בנוגע ל-Touch ID. בעוד מחשבה על קונספירציות של שמירת טביעות האצבעות שלנו במכשיר הטלפון מהדהדת בראשם של רבים, הסיבה העיקרית לשימוש בקורא טביעות האצבע היא פשוטה למדי ונוסחה באופן די ממצה ע”י מנכ”לית יאהו!, מאריסה מאייר, במהלך ראיון בכנס TechCrunch Disrupt מוקדם יותר החודש:

“קוראים לי משוגעת כי אין לי הגדרת קוד גישה בטלפון, אני פשוט לא יכולה להכניס את הקוד הזה 15 פעמים ביום. כשראיתי את קורא טביעות האצבעות אמרתי לעצמי שעכשיו אני גם לא חייבת להגדיר את קוד הגישה”.

באפל ככל הנראה הבינו כי רבים ממשתמשי הסמארטפונים לא טורחים להזין קוד גישה לשם ההגנה על מכשירי הטלפון שלהם. הדבר פותח פתח לגנבים שיהיו מסוגלים לבצע שיחזור למכשיר ביתר קלות לאחר הגניבה. פתרון ה-Touch ID מספק גישה נוחה בהרבה מהזנת קוד הגישה ומאפשר גם ביצוע רכישת והורדת אפליקציות מחנות האפסטור ללא הצורך להזין את סיסמת משתמש ה-Apple ID כל פעם מחדש. אם אפל בעבר חסכה מאיתנו את הצורך להזין את סיסמת ה-Apple ID בעת עדכון אפליקציות, כעת היא מוסיפה את ה-Touch ID כדי לאפשר לנו להעצים את רמת האבטחה של המכשיר, תוך שמירה על נוחות השימוש בו.

מצלמה מוארת בהילוך איטי

IMG_0169

המצלמה ב-iPhone 5S אמנם לא קיבלה שדרוג בצד גודל התמונה הניתנת לצילום ובדגם זה, ממש כפי שהיה באייפון 5 בשנה שעברה, נמשיך להסתפק בחיישן ה-8 מגה-פיקסל של המצלמה הראשית בגב המכשיר. באפל לא מתקרבים למלחמת הפיקסלים שהציגו נוקיה, סמסונג, סוני ואחרות, ומתמקדים בשיפורים קלים שיוסיפו לאיכויות התמונה.

מצלמת ה-iSight החדשה באייפון 5S מציעה חיישן הגדול ב-15% מזה שהוצע בדור האייפון הקודם עם צמצם רחב יותר f/2.2. שני שינויים אלו יאפשרו כניסה גדולה יותר של אור לחיישן ודרך כך להציג תמונות באיכות משופרת גם בתנאי תאורה לא אופטימליים. בנוסף לכך, הוסיפה אפל לצד המצלמה גם שתי תאורות פלאש LED שיאפשרו התאמת עוצמת תאורת הפלאש אל האור בחדר או באיזור המצולם ודרך כך יספקו תמונה בעלת צבעים אמיתיים יותר.

צילום יום באייפון 5 מול האייפון 5S
צילום יום באייפון 5 מול האייפון 5S
צילום לילה באייפון 5 מול האייפון 5S
צילום לילה באייפון 5 מול האייפון 5S

פונקציה נוספת שהוסיפה אפל לאפליקציית מצלמת ה-iSight במכשיר האייפון 5S הינה האפשרות לצלם במצב Burst Mode עד 10 תמונות בשניה ולאחר מכן לבחור את התמונה הטובה ביותר מבין אלו שצולמו. פונקציה זו תעזור בתפיסת תמונות אנשים או חפצים זזים בצורה מיטבית שכן במקום לנסות ולתפוס את העצם הנע מול עדשת המצלמה ע”י לחיצה אחת על כפתור הצילום, תוכלו לתפוס רצף של עשרות תמונות ולאחר מכן לבחור את המתאימה ביותר.

בצד הוידאו מאפשר ה-iPhone 5S צילום ב-Full HD 1080p וביצוע זום של עד פי 3, ומוסיף לכך גם אפשרות צילום וידאו בהילוך איטי ע”י הפעלת מצב מיוחד באפליקציית המצלמה של הטלפון. במצב ההילוך האיטי יצולם הוידאו ב-120 פריימים לשניה, כך שבנגינה חוזרת במהירות רגילה של 30 פריימים לשניה, יוצג הוידאו בהילוך איטי.

מכשיר האייפון 5S המוצג בכתבה נמסר באדיבות חנות iStore בתל-אביב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים