תמונות מודלפות חושפות פרטים חדשים על אנדרואיד KitKat 4.4

nexus5-kitkat-tuttoandroidבשבוע הבא, כך גורסות השמועות, צפויה גוגל לחשוף את מכשיר הנקסוס 5 כשעליו גרסה חדשה ונוצצת של מערכת ההפעלה אנדרואיד, KitKat 4.4. רשימת חידושים מלאה עדיין אין לנו, אך כמה תמונות מודלפות מהשבועות האחרונים סיפקו הצצות קצרות לממשק משתמש רענן, בהיר ומסודר יותר. אמש (ו’) סיפק הבלוג האיטלקי TuttoAndroid שלל תמונות חדשות אשר חושפות פרטים מעניינים.

השינוי הראשון בו נבחין יופיע כבר על מסך הנעילה בדמותו של אייקון המצלמה הממוקם בפינה הימנית התחתונה, אשר לחיצה עליו תפתח את אפליקציית הצילום כחלונית קטנה על גבי מסך הנעילה עצמו. סגירה שלה תיעשה על ידי גרירה לאחד הצדדים. עוד במסך הנעילה נוכל להבחין בשורת מצב שקופה למחצה שתמשיך ללוות אותנו גם במסכי הבית ובתפריט האפליקציות.

בעת פתיחת הנעילה של המכשיר נגלה שלחצני הניווט גם הם בעלי רקע כמעט שקוף, אולם בתוך אפליקציות ומשחקים המצב עשוי להיות שונה. בנוסף, הקו המפריד בין לחצן תפריט האפליקציות לתכנים שעל מסכי הבית הוחלף בפס ניווט המסמן למשתמש באיזה מסך בית הוא נמצא.

תפריט האפליקציות מקבל אף הוא כמה שינויים: הרקע השחור הוחלף בתמונה שהגדיר המשתמש כטפט, האייקונים גדולים יותר ולכן הם מוצגים בפריסה של 4 טורים ו-5 שורות. בתפריט לא היה זכר לווידג’טים, כך שככל הנראה בחרה גוגל לחזור לשיטת ההטמעה הותיקה המתבצעת על ידי לחיצה ארוכה על אחד ממסכי הבית. מהתפריט נעלמה גם אפליקציית ההודעות (Messaging), מה שרק מחזק את הטענות כי זו תוחלף ב-Hangouts.

דגש על נגישות גבוהה

רבים התפעלו מיכולותו של Moto X להאזין למשתמש בכל רגע נתון, וזה בערך מה שיקרה כברירת מחדל על מערכת ההפעלה אנדרואיד KitKat 4.4. לטענתו של המדליף, בכל עת בה מסך המכשיר דולק, נוכל פשוט לקרוא OK, Google ומיד ייפתח בפנינו החיפוש הקולי המתקדם של גוגל, או בשמו הרשמי – Google Now. בשלב זה מספר המדליף רק על היכולת לבצע חיפוש מהיר באינטרנט, אם כי אנחנו מקווים שגוגל תציע פעולות נוספות לביצוע על ידי פקודות קוליות. חוץ מהיכולת לקרוא לו, אל Google Now נוכל לגשת על ידי גרירתו שמאלה של מסך הבית האחרון.

בהדלפה זו אנו נחשפים בשנית לשני מאפיינים שכבר הכרנו. האחד הוא תשלום מהיר באמצעות קישוריות ה-NFC והשני הוא המסך החדש של הגדרות המיקום, שם ניתן לקבוע כיצד יאתר המכשיר את מיקומו וכן לצפות ברשימת האפליקציות הדורשות דיווחי מיקום.

וקצת על הנקסוס 5

עם אנדרואיד KitKat 4.4 התנסה המדליף על גבי מכשיר הנקסוס 5, אותו הוא תיאר כך: “המכשיר קל מאד. בדרך כלל, דברים גדולים שוקלים יותר, אך זה לא המצב כאן. המכשיר גבוה במעט מהנקסוס 4, העיצוב והמפרט דומים מאד לאלו שהוצגו בהדלפות והגב שלו עשוי סוג של גומי”.

מפרטו של הנקסוס 5, על פי המסמך של LG שדלף לרשת מוקדם יותר השבוע, כולל מסך IPS-TFT בגודל 4.95 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080p, ערכת השבבים Snapdragon 800 עם מעבד מרובע ליבות בתדר 2.3GHz, זיכרון 2GB RAM, נפח אחסון מובנה 16GB / 32GB, מצלמה ראשית בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ומייצב תמונה אופטי (OIS), מצלמה קדמית 1.3 מגה-פיקסל, סוללת 2300mAh (אולי גם 3000mAh?). בנוסף, ישנה תמיכה בטעינה ללא חוטים, בלוטות’ 3.0, LTE, NFC.

ההכרזה? אין איש יודע. השמועות? יום שלישי, 15 באוקטובר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים