תמונה: טיזר לסמארטפון הראשון בעולם עם מסך ברזולוציית 2K

2k-smartphone-teaserשכחו ממסכים ברזולוציית Full HD 1080P: חברת Vivo הסינית חושפת תמונת טיזר לסמארטפון עם מסך ברזולוציית 2K. רק לפני שנה הכריזה HTC על הסמארטפון הראשון בעל מסך ברזולוציה של 1920X1080 ונראה שהמהפכה הבאה כבר מעבר לפינה עם מסכים ברזולוציה של 2,560X1440. רזולוציה שכזו נצפתה עד כה רק על מחשבי פרימיום, בראשם ה-MacBook Pro Retina בגודל 13 אינץ’, ובעתיד הקרוב גם סמארטפון ה-Vivo Xplay3S.

רזולוציית ה-2K (המכונה גם WQHD) מספקת פריסה של 2,560X1,440 פיקסלים ותעניק לסמארטפון הממוצע (בערך בגודל 5 אינץ’) צפיפות פיקסלים של 534PPI. בסך הכל יזכה המשתמש לעלייה משמעותית של 78% במספר הפקסלים. סמארטפון ה-Vivo Xplay3S צפוי להיות הראשון בעל מספר הפיקסלים האדיר אמנם דחיפתם למסך תדרוש מעבד ומאיץ גרפי עצמתיים.

לפי הדיווחים פלטפורמת ה-Snapdragon 800 אמורה לספק את הכוח הנדרש. שימו לב להבדלים בין תוצאות מבחני הביצועים בין שני סמארטפונים כמעט זהים לחלוטין של סוני, ה-Xperia Z1 ו-Xperia Z1f, שעם חומרה זהה מצליח השני לספק תוצאות טובות יותר והכל בגלל מסך ברזולוציית 720P ולא 1080P.

גם הפעם סביר להניח כי הדעות לגבי נחיצותה של רזולוציה כה גבוהה במסכים קטנים, יהיו חלוקות. הדבר ידרוש כוח עיבוד גבוה משמעותית, עדכונים לממשקי משתמש של אפליקציות ואף התמודדות עם כמה וכמה תופעות לוואי. השאלה האמיתית היא האם נצליח להעריך את מסך ה-2K מספיק כדי שיהיה שווה את ההקרבות השונות בדרך ואולי בכלל נעדיף סמארטפונים בעלי מסך 1080P שפשוט יהיו זולים יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים