סמסונג מפתחת דור חדש של סוללות בטוחות יותר וגמישות

Samsung-Galaxy-S-3-battery

מהפכת הסמארטפונים של השנים האחרונות שינתה לחלוטין את אופן השימוש שלנו במכשירי הטלפון הניידים. קשה לזכור תקופה בה הטלפון הסלולרי שימש אותנו רק לצורך הוצאת וקבלת שיחות, שליחת הודעות SMS ואולי גם לשם העברת הזמן במשחק סנייק פרוע. היום אנחנו מצפים מהמכשיר הנייד שלנו להוות מרכז מולטימדיה, מכונת משחקים, מכשיר גלישה, עוזר אישי, מכשיר ניווט ועוד אין סוף שימושים. בכדי להפעיל את כל היכולות הללו, יצרניות המכשירים הניידים צריכות להגדיל את הסוללות ולמצוא דרכים להפוך אותן לבטוחות יותר.

נושא הבטיחות בסוללות החל לתפוס כותרות בשנים האחרונות בשל דיווחים מכל העולם לגבי סוללות שהחלו לנזול, להתנפח, להתחמם עד כדי כוויות ואפילו דיווחים על פיצוצים (!) ופציעות של משתמשים. בכדי להתמודד עם האתגרים הללו משקיעות החברות מיליוני דולרים במחקר ופיתוח של טכנולוגית סוללות חדשות שתגמול אותנו מהצורך להסתובב עם מטען בכל מקום ותהיה בטוחה יותר.

טכנולוגיה חדשה המגיעה מחברת סמסונג, מבטיחה לספק עבורנו סוללות בטוחות יותר ותאפשר ליצרניות המכשירים השונות להתפרע עם עיצובים גמישים למכשירים העתידים שלהם. Samsung SDI, זרוע ייצור הסוללות של חברת סמסונג, הציגה בדרום קוריאה דור חדש של סוללות שהינו בטוח יותר וגמיש. הסוללות החדשות גמישות פיזית (כלומר ניתן לקפל אותן) ומסוגלות לספוג נפילות, מכות ושריפה בצורה טובה יותר מהסוללות כיום.

Galaxy-Round-tinyפריצת הדרך של Samsung SDI קשורה לדרך הפקת האנרגיה החשמלית בסוללה. רוב סוללות ה-Lithium-ion שנמצאות היום בשוק מכילות תמיסה של אלקטרוליטים. הסוללות החדשות אינן מכילות תמיסה זו, אלא עשויות מגוף מוצק. הבעיה הנוצרת משימוש בתמיסה מקורה בהצטברות של חלקיקי מתכת שעלולים לגרום לקצר בתוך הסוללה בזמן הטעינה או בשימוש מסיבי בסוללה. בעיה נוספת היא נזילה של התמיסה החוצה מהסוללה – נזילות מתרחשות לאחר נזק פיזי למעטפת הסוללה או בגלל קורוזיה. כל מי שניסה להחליף סוללות בשלט וגילה סוללה דולפת, כנראה מכיר את התופעה.

סוללות “מוצקות” אינן דולפות ולמרות שהן “מוצקות”, ניתן לייצר אותם במגוון צורת ואפילו לקפל אותן. סמסונג מעריכה שבשנת 2015 יסתיים הפיתוח של הסוללות החדשות ואז נוכל לראות מוצרים גמישים באמת לא רק מעוקלים כמו ה-Samsung Galaxy Round. דמיינו לעצמכם מכשירי טלפון שאפשר לקפל, לפרוס או ממש לענוד על הגוף, ממש גן עדן למעצבים.

מה אתם הייתם עושים עם מכשיר גמיש?

(מקור – AndroidAuthority)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים