אפל מוכרת 33.8 מיליון מכשירי אייפון ברבעון ומודיעה כי קטגוריות מוצרים חדשות יגיעו בשנה הבאה

Apple-3Q2013-Earnings

אמש (ב’) פירסמה אפל את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. החברה דיווחה על הכנסות בסך של 37.5 מיליארדי דולרים, נתון המהווה עליה מתונה של כ-4.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בצד הרווח רשמה החברה ירידה של כ-8.5% אל מול הרבעון המקביל ואלו הסתכמו ב-7.5 מיליארדי דולרים. קופת המזומנים של החברה מכילה כעת 146.8 מיליארד דולר.

מכירות המכשירים הצליחו זו פעם נוספת להפתיע את המשקיעים, כאשר אפל דיווחה על 33.8 מיליון מכשירי אייפון שנמכרו ברבעון השלישי של השנה, זאת לעומת תחזית ממוצעת של כ-31 מיליון מכשירים. נתוני העבר מצביעים על כך שהרבעון השלישי של השנה הינו בין החלשים במכירות האייפון, זאת בשל השקת דגמים חדשים לסדרת האייפון לקראת סוף הרבעון. עם זאת, עושה רושם כי המכירות הראשוניות של מכשירי האייפון החדשים לקראת סוף הרבעון הצליחו לדחוף את נתוני המכירות של מכשירי האייפון ברבעון כולו כלפי מעלה.

מכירות האייפד לא הציגו עליה משמעותית אל מול הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-14.1 מיליון יחידות ברבעון, זאת אל מול ציפיות מעט גבוהות יותר שעמדו על כ-14.5 מיליון מכשירים. מכירות מחשבי המק ממשיכות להראות ירידה וברבעון נמכרו 4.6 מיליון יחידות אל מול 4.9 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד.

בסה”כ, מכרה אפל ב-12 החודשים האחרונים מעל מ-150 מיליון מכשירי אייפון ומעל ל-71 מיליון מכשירי אייפד.

מרחיבה אפיקים

עם השקתו של האייפון 5C (למחירים בישראל) לצדו של האייפון 5S, חשפה אפל אסטרטגיה חדשה דרכה הרחיבה את קו המוצרים שלה וכיום מציעה החברה מגוון רחב של מוצרי אייפון ואייפד כפי שלא עשתה בעבר. בחטיבת האייפון זמינים כיום האייפון 5S, האייפון 5C והאייפון 4S ובחטיבת האייפד מציעה היום החברה 4 דגמים: האייפד מיני, האייפד מיני רטינה, האייפד 2 וה-iPad Air.

ipad-compare-2013

מטרתה של אפל בהרחבת הסדרות, הכוללות בין היתר גם שמירת דגמים ישנים אותם היא מציעה במחירים נמוכים יותר, הוא נסיון להעלאת מחיר המכירה הממוצע (ASP) של מכשיריה, אשר ספג ירידה חדה ב-9 הרבעונים האחרונים. גם ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר לא הצליחה אפל להרים מעלה את ה-ASP של האייפון, וזה ירד לכדי 577$ לעומת 581$ ברבעון הקודם. ה-ASP של האייפד עלה במעט ברבעון והסתכם ב-439$ לעומת 436$ ברבעון הקודם.

בנוסף להרחבת סדרות המכשירים, אפל נקטה באסטרטגיית העלאת מחירים עבור מכשירי האייפד מיני בגרסת הרטינה והשאירה ללא שינוי זו שנה נוספת את מחירו של טאבלט האייפד 2. לעומת זאת, קיבל האייפד מיני ללא מסך הרטינה הורדת מחיר ל-299$ (מ-329$).

קטגוריות חדשות בשנה הבאה

מנכ”ל אפל, טים קוק, התבטא לא פעם בדבר קטגוריות מוצרים חדשות, אולם בזמן שיחת הועידה שלאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, ציין קוק כי כבר בשנה הבאה תציג החברה מוצרים בקטגוריות חדשות.

שני מוצרים שהוזכרו לא מעט בעבר יחד עם שמה של אפל הם השעון החכם, iWatch, ומכשיר טלויזיה, אולם הדיווח האחרון שנגע במוצריה העתידיים של אפל לשנת 2014 דיבר בעיקר על שינוי מוצרים קיימים. כשהתבקש קוק לפרט לגבי הקטגוריות החדשות ציין המנכ”ל רק כי “החברה תנצל את משאביה לצורך כניסה לקטגוריות בהן לא נמצאת החברה כיום”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים