נוקיה מבטיחה: מספר עדכונים לסימביאן ב-2011, טלפונים כפולי ליבה וטלפון עם “זום אמיתי”

בבייג’ינג נערכה אתמול וועידה בינלאומית לאינטרנט נייד, ואחת המצגות שהועברו בה היתה מטעם נוקיה. המציג מטעם החברה, המנהל הבכיר גונתר גוֹציפֶּר, הציג את תוכניות החברה לשנת 2011, והעיד על כוונותיה הרציניות במלחמה מול אנדרואיד (וכל יתר מערכות ההפעלה החדשות).

בתור התחלה, סקרה המצגת את העדכונים שמכינה נוקיה לסימביאן לשנה הקרובה: ברבעון הראשון מתוכנן עדכון עם למעלה מ-50 תכונות חדשות, ביניהן דפדפן עם ממשק חדש; ברבעון השני והשלישי יגיעו ממשק חדש, מסך בית חדש וגמיש יותר, דפדפן חדש (נוסף) תומך HTML5 ושיטת עדכון קלה ונוחה יותר.

בשקופית אחרת הוזכרו כוונות נוקיה לגבי החומרה: ברבעון השני או השלישי מתוננים דגמים ראשונים עם מעבדי 1GHz וזיכרון גרפי מורחב, ולקאת סוף השנה, או בתחילת השנה שאחריה, מתוכננים מכשירים עם ליבה כפולה ו”זום אמיתי” – כלומר: טלפון מצלמה של ממש, כמו אלה שהגיעו החודש ליפן.

מצבה של סימביאן לא מזהיר: למרות גידול של כ-50% במספר המכשירים שנמכרו ברבעון השלישי של 2010 לעומת הרבעון המקביל ב-2009, ירד נתח השוק שלה באותה תקופה מ-44.6% ל-36.6%, סוני-אריקסון וסמסונג נטשו את איגוד הסימביאן ונוקיה נאלצה לרכוש אותו בפעם השניה בתולדותיה. בעיני רבים איבדה המערכת את מעמדה כ”חכמה” לחלוטין, והשוואה פשוטה של מכשירים מודרניים מגלה שאכן, S60 של היום קרוב יותר לטלפונים הטפשים של סמסונג וסוני-אריקסון (שאגב, רובם מבוססים על סימביאן בצורה זו או אחרת) מאשר לטלפונים החכמים שלהן. אם לא תראה נוקיה נחישות חסרת תקדים בשנה הקרובה, היא עלולה להפוך מיצרנית הסלולר מספר 1 בעולם ליצרנית הסלולר מספר 1 בעולם השלישי.

(מקור: Computerworld; בוידאו: אחת מהצצות הוידאו הראשונות על Symbian^4)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים