מסתמן: אפל לא תשיק את ה-iTV ב-2014

iTV-concept

על פי דיווחים המגיעים משרשרת האספקה של אפל, החברה ככל הנראה תבחר שלא להשיק את מקלט הטלויזיה החכם העונה לשם iTV במהלך שנת 2014. על פי המקורות, החברה לא תידחה את ההשקה בשל חוסר ברכיבים או ידע בתחום הטלויזיות, אלא בשל אי היכולת לאסוף מספיק תוכן שיהפוך ליתרון משמעותי עבור החברה עם השקת מוצר בתחום הטלויזיות החכמות.

על אף הטענות המגיעות משרשרת האספקה, אפל מספקת כיום תוכן דיגיטלי דרך חנות האייטיונס ומכשירי ה-Apple TV שלה, וברשותה ספריה עשירה בסרטים וסדרות להזרמה המגיעה מתוך הסכמים קיימים עם ספקיות תוכן רבות. אפל נמצאת בתהליכים עם ספקיות נוספות להסכמי תוכן שיוצג במכשיריה, אולם כפי שטוענים המקורות בשרשרת האספקה, על מנת שאפל תוכל לסגור עסקאות ברות משמעות, תיאלץ זו להוכיח כי היא מסוגלת למכור מספיק מכשירים על מנת להפוך את העסקה לכדאית עבור ספקיות התוכן.

עולם התוכן משתנה

בשנה האחרונה, רבות השתנה בתחום התוכן הדיגיטלי, כאשר אמזון ונטפליקס בחרו לצאת לדרך חדשה והחלו להפיק בעצמן תוכן אותו משדרות החברות ללקוחותיהם. נטפליקס הספיקה להפיק מספר סדרות מצליחות למדי ביניהן: “כתום זה השחור החדש”, “בית הקלפים” וההמשך לסדרה “משפחה בהפרעה”. אמזון מצידה פועלת בדרך מעט שונה ומפיקה תחילה פרקי פיילוט לסדרות, זאת על מנת לבחון את העניין הנוצר מהן בקרב קהל הצופים, טרם יושקו אלה לעונה מלאה.

בעולם התוכן החדש הזה, יכול ולאפל לא תהיה ברירה אלא לבחור ולשלם תמלוגים גבוהים יותר מאלו אותם היא רגילה לשלם, או לחלופין להפוך למפיקת תוכן בעצמה אם בדרך עצמאית או ע”י רכישת חברות שונות בתחום. לאפל יתרון חשוב במיוחד בכל הנוגע להוצאות עבור עתידה כמלכת התוכן. יתרון זה מתבטא בקופת המזומנים הגדולה של החברה, העומדת על עשרות מיליארדים וממשיכה לצמוח מידי רבעון ברבעון.

(מקור – DisplaySearch)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים