אפל הודיעה רשמית: ה-AppStore למק מגיעה ב-6 בינואר

בכנס המק האחרון הציגה אפל את חנות האפליקציות החדשה שלה למחשבי מק. על פי דבריו של מנכ”ל החברה סטיב ג’ובס באותו אירוע, החנות צפויה היתה להיות זמינה “תוך לא יותר מ-90 יום”, וביום חמישי יצאה החברה בהודעה רשמית לפיה התאריך המדויק והסופי הוא ה-6 בינואר.

חנות האפליקציות החדשה למק תהיה דומה מאוד לחנות האפליקציות הנוכחית למשתמשי iOS: משתמשי המק יוכלו לרכוש ולהוריד אפליקציות בתשלום ובחינם במגוון קטגוריות שונות, ביניהן חינוך, בידור וגם משחקים. בדומה ל-AppStore למכשירי iOS תציג החנות גם דירוגים ותגובות של משתמשים על אפליקציות שונות, ותאפשר לעדכן אפליקציות דרכה בעת הצורך.

“ה-AppStore חוללה מהפיכה באפליקציות הניידות. אנו מקווים לעשות את אותו הדבר עבור מחשבים עם ה-Mac AppStore בכך שנהפוך את חיפוש ורכישת האפליקציות לקלה ומהנה”, מצוטט סטיב ג’ובס בהודעה הרשמית של אפל. עוד נמסר כי מפתחים אשר יפרסמו תוכנות בתשלום בחנות האפליקציות יזכו לשמור 70 אחוז מהמכירות, בעוד אפל תשמור 30 אחוז – בדיוק כפי שקורה היום בחנות ה-iOS. כמו כן, בניגוד למצב בחנות האפליקציות הניידות, מפתחים אשר יפרסמו אפליקציות חינמיות לא יחויבו בתשלום על פרסומן.

ה-Mac AppStore תהיה זמינה החל מה-6 בינואר ב-90 מדינות, יחד עם עדכון גרסה 10.6.6 למערכת ההפעלה Snow Leopard, וכמובן גם תגיע מובנית עם המערכת החדשה Lion, שתצא בקיץ הקרוב. לא ברור עדיין מה יהיה גודלו של מלאי האפליקציות הראשוני בחנות, וגם לא אם ישראל נמצאת בין 90 המדינות הראשונות שיזכו להשתמש ב-Mac App Store. כך או כך, כמו כל מוצר ושירות של אפל, אני צופה לחנות הצלחה לא רעה בכלל. מה איתכם?

(מקור: CNET)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים