קנוניקל מציגה: אפליקציית מעבר בין אנדרואיד ל-Ununtu Touch ב-Dual Boot

33482_1_canonical_releases_ubuntu_13_10_includes_first_ubuntu_touch_build

חברת קנוניקל (Canonical), מפתחת מערכת ההפעלה Ubuntu Touch למכשירים ניידים, הכריזה על גרסת התקנה חדשה למערכת ההפעלה שתאפשר את התקנתן של Ubuntu Touch כמו גם את אנדרואיד על-גבי המכשיר. ההתקנה החדשה תאפשר לשתי מערכות ההפעלה לפעול זו לצד זו, אולם התוספת המעניינת יותר מגיעה בדמות תפריט מעבר בין מערכות ההפעלה, מה שיהפוך את התהליך פשוט למדי.

המעבר בין מערכות ההפעלה נעשה באמצעות אפליקציית ה-Dual Boot שתותקן על המכשיר ותופיע הן על-גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד והן על מערכת ההפעלה Ubuntu Touch, מה שיאפשר מעבר מהיר ופשוט. אולם, תהליך ההתקנה של מערכת ההפעלה אובונטו אינו דבר מובן מאליו ובשל כך ממליצה החברה כי רק מפתחים עבור מערכות ההפעלה הניידות יתקינו אותן זו לצד זו. בשלב זה נבדקה אפשרות ההתקנה ב-Dual Boot על-ידי קנוניקל על מכשיר הנקסוס 4 בלבד ובגרסת אנדרואיד 4.2.

Ubuntu-Touch-DualBoot

התקנת מערכת ההפעלה של קנוניקל מתבצעת על-ידי אפליקציית ה-Dual Boot עצמה על גבי מכשיר מבוסס אנדרואיד. בהודעה הרשמית על אפשרות ה-Dual Boot מציינת החברה כי ניתן יהיה להשתמש גם ב-Cyanogenmod או בגרסת ה-Stock Android המגיעה על-גבי מכשירי הנקסוס 4, נקסוס 5, נקסוס 7 וכן הלאה.

קנוניקל איננה הראשונה, ובטח שלא האחרונה שתציג בפנינו גרסאות Dual Boot למערכות הפעלה. יש להניח כי הבחירה נעשתה מתוך הבנה כי אנדרואיד הינה מערכת ההפעלה מוכרת ודומיננטית יותר מ-Ubuntu Touch, ולפחות בשלב זה יחפשו המשתמשים מפלט באנדרואיד במידה ויתקלו בקושי מסויים במערכת ההפעלה החדשה של אובונטו. אולם, יכול והצגתם בשנה האחרונה של מספר מכשירים המאפשרים גישה ליותר ממערכת הפעלה אחת אינה רק תרגיל שיווקי מעניין, אלא מגמה שתוביל אותנו לקבל טעימה מכל העולמות במכשירינו הניידים.

dualboot-ubuntu


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים