מיקרוסופט משדרגת את מעבד ה-Surface Pro 2 בלי לספר לנו

en-INTL_L_Surface_Win_8_Pro_64GB_9SR-00001_mncoמכשיר הטאבלט החדש של מיקרוסופט, Surface Pro 2, ספג לאחר השקתו ביקורות נוקבות בעיקר בשל משקלו הכבד שמקשה על הניידות. אולם, איש לא התלונן על כוח עיבוד שאיננו מספק. ובכל זאת, עתה מתגלה כי מיקרוסופט ביצעה שדרוג שקט במסגרתו החליפה את המעבד הקיים באחד אחר.

בניגוד לטאבלטים אחרים בשוק המריצים את מערכת ההפעלה Windows 8 בגרסתה המלאה, כמו Dell Venue 11 Pro ואחרים שעושים שימוש במעבד מסדרת Atom של אינטל, ה-Surface של מיקרוסופט יצא לאוויר העולם כשהוא מופעל באמצעות מעבד Intel i5-4200U העצמתי בתדר 1.6GHz. בכך בעצם, מציעה מיקרוסופט בדור הנוכחי לפטופ היברידי חזק ולא עוד טאבלט מגושם.

אבל כנראה שלענקית התוכנה זה לא מספיק. ביחידות ה-Surface Pro 2 שיצאו לאחרונה מפסי הייצור, הוחלף המעבד באחד חזק יותר – i5-4300U. יתרונותיו הבולטים של המעבד החדש הם תדר עבודה גבוה יותר (1.9GHz) והימצאותה של טכנולוגיית Trusted Execution מבית אינטל, שתפקידה להגן מפני נוזקות מבוססות תוכנה המסוגלות לגנוב מידע אישי.

מיקרוסופט: זה נורמלי

בכל זאת מחכים לאינטל

השדרוג בחומרתו של ה-Surface Pro 2 התגלה ממש במקרה, כאשר לקוח אמריקאי החליף את היחידה הפגומה שברשותו באחת חדשה וגילה את השינויים לאחר בדיקה פשוטה שביצע. מיקרוסופט מסרה בתגובה כי “החברה עורכת שינויים קלים ברכיבים הפנימיים של המוצר לאורך חייו באופן קבוע, בהתבסס על גורמים שונים כגון שותפויות בשרשרת האספקה, זמינות וערך עבור לקוחותינו“.

לא ממש ברור מדוע בחרה מיקרוסופט לשדרג מוצר יקר כל-כך כמו ה-Surface Pro 2 שהושק רק לפני חודשיים. החלטה זו של החברה עשויה לגרום למרירות ואכזבה רבה בקרב הלקוחות הקיימים ששילמו סכום של 899 דולרים עבור מכשיר שמוגדר כעת “מיושן” יותר. מנגד, עבור מי שטרם רכש את הטאבלט, מדובר בעסקה כדאית יותר.

(מקור – Ubergizmo)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים