Nvidia חושפת את ערכת השבבים Tegra K1 עם מעבד 64 ביט ומאיץ גרפי בעל 192 ליבות

tegrat-k1מנסה לקבל את הבכורה בחזרה: לפני שעות אחדות חשפה יצרנית השבבים האמריקאית Nvidia את הדור החמישי של ערכות השבבים שלה למובייל – Tegra K1. הפלטפורמה החדשה מהווה שדרוג ענקי ביחס ל-Tegra 4 שהוכרזה בשנה שעברה ולא זכתה לתפוצה רחבה כל-כך, בעיקר בשל הצלחתה הכבירה של המתחרה Qualcomm.

למעשה, Tegra K1 הוא שם כולל לשתי גרסאות שונות של ערכת השבבים החדשה. הגרסה הראשונה (והזולה יותר) תכיל מעבד מרובע-ליבות 2.3GHz בארכיטקטורת ARM Cortex-A15, כשלצידו ליבה נוספת חלשה יותר שתפעל כאשר אין צורך ביכולות עיבוד גבוהות. החברה מכנה את שיטה זו בשם “4 פלוס 1” וזו מוכרת לנו מהדורות הקודמים – Tegra 3 הותיקה ו-Tegra 4.

הגרסה השניה, אשר תגיע לשוק רק במחצית הבאה של השנה, כוללת מעבד 64 ביט המכונה Danver אותו פיתחה החברה בעצמה תוך התבססות על ארכיטקטורת ARMv8. הפעם מדובר במעבד כפול-ליבה, אך Nvidia טוענת שכל אחת מליבות ה-“Super Core” תעבוד בתדר מקסימלי של 2.5GHz ותוכל להעניק עוצמת עיבוד גבוהה מאד, אפילו יותר מזו של המעבדים החזקים ביותר בשוק.

שתי הגרסאות של Tegra K1 מאובזרות בגרסה חדשה של המאיץ הגרפי Kepler למובייל, בעלת 192 ליבות גרפיות. המאיץ הגרפי החדש מגיע עם תמיכה בטכנולוגיות ה-Direct X11 ו-OpenGL 4.4 ומותאם לעבודה חלקה ומהירה עם מנוע Unreal 4 של מפתחת המשחקים Epic. “הגרפיקה של קונסולות הדור הבא עושה את דרכה למובייל”, מבטיחה Nvidia.

לקבלת מידע נוסף – בקרו באתר החברה

חסכונית וחזקה יותר. אך האם פופולארית יותר?

על אף שמדובר במכונת ביצועים משומנת היטב, חברת Nvidia מבטיחה כי פלטפורמת ה-Tegra K1 על שתי גרסאותיה תהיה חסכונית פי 1.5 (לפחות) מפלטפורמת ה-Tegra 4. וכפי שהצגנו מעלה, אין ספק שהיא גם חזקה פי כמה. אבל האם זה מה שיצליח להחזיר עסקיה של Nvidia בזירת המובייל למסלולם?

שתי בעיות עיקריות הפריעו ל-Tegra 4 לקבל את תשומת הלב לה קיוו ב-Nvidia: השקה מאוחרת ומחיר גבוה. מהפרטים שנמסרו הבוקר אין אנו יודעים דבר או חצי דבר על תמחורה של Tegra K1 עבור יצרניות החומרה, אך גם הפעם עשויה השקה מאוחרת לפגוע בתפוצתה של הפלטפורמה החדשה. גרסת ה-32 ביט תגיע ליצרניות “בהמשך השנה” ואילו גרסה ה-64 ביט תראה אור רק במחצית השניה של 2014.

tegra-k1-chipshotבהזדמנות זו נזכיר שפלטפורמת Snapdragon 805 החדשה של המתחרה Qualcomm (לפחות על הנייר) היא המקבילה של Tegra K1 בגרסת ה-32 ביט, וזו תהיה זמינה עבור היצרניות בעוד מספר ימים בלבד.

ב-Nvidia עדיין לא משדרים דאגות ומסתמכים על כך שהצלחתה של הפלטפורמה תיסוב על עיצובה והתאמתה עבור מגוון רחב של מוצרים, חוץ מסמארטפונים וטאבלטים. ייתכן שבקרוב מאד תחשוף החברה גם את הדור השני של קונסולת Nvidia Shield, אשר תוביל את ההשקה.

בשלב זה עדיין לא ידוע על חברות שהביעו עניין ב-Tegra K1, אבל אין לדעת – אולי הפעם תצליח Nvidia לזכות בנתח שוק גדול יותר מזה שהסתפקה בו בשנתיים האחרונות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים