הצצה ראשונה: Huawei Ascend Mate 2 – דגשים במקומות אחרים

ascend-mate-2-handson-04במהלך תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2014 בלאס וגאס הכריזה חברת וואווי (Huawei) הסינית על הדגם החדש לסדרת הפאבלטים שלה, Ascend Mate 2. המכשיר מציג מפרט שלא תואם את זה של מכשירי הדגל המובילים ומתרכז בעיקר במתן חוויה טובה יותר למשתמש בצדדים שלדעת וואווי הם החשובים יותר – סוללה, גודל מסך, צילום ונוחות שימוש.

עת הרמתי את פאבלט ה-Huawei Ascend Mate 2 זכיתי להפתעה. המכשיר שוקל אמנם כ-200 גרם, אך מרגיש ממש קל ביד והאחיזה בו נוחה למדי גם כן. יכול להיות שבשל גודלו ציפיתי למשקל כבד הרבה יותר – ועל כן ההרגשה הקלילה ביד, אך תהא הסיבה אשר תהא, ההפתעה כאן היא לטובה.

מרכז העניין ב-Ascend Mate 2 הוא כמובן הסוללה, זו מציעה קיבולת של 4,050 מיליאמפר לשעה ותספק עפ”י מה שמספרים לנו ב-Huawei עד שני ימי שימוש ללא צורך בטעינה חוזרת. סוללה חזקה זו תאפשר גם הטענת מכשירים אחרים שיחוברו לפאבלט, כך שאם לדוגמא אתם מחזיקים סמארטפון נוסף, טאבלט, נגן MP3 וכדומה, תוכלו להשתמש בכוח הסוללה של ה-Ascend Mate 2 על מנת להטעינם.

החלקים שהקריבה וואווי כדי לספק חיי סוללה כה מרשימים הם המסך, אשר מספק רזולוציית HD ב-720P ובצד מעבד ה-Snapdragon 400 החסכוני בחשמל. שני אלמנטים אלו יספקו ביצועים נמוכים יותר מאלו של הסמארטפונים והפאבלטים בקצה העליון של הסקאלה, וישאירו את השיקול בידכם – האם תעדיפו חיי סוללה ארוכים יותר, או מסך משובח יותר?

עיצובו של ה-Ascend Mate 2 סטנדרטי למדי. עם גב פלסטיק פשוט ועיצוב שמזכיר מכשירי סמארטפון של חברות אחרות בשוק, לא הדהימה וואווי עם מכשיר זה.

בצד המצלמה שמה וואווי דגש על שימוש בצילום עצמי דרך המצלמה הקדמית, זו תציע חיישן 5 מגה-פיקסל הגבוה מהסטנדרט עבור מצלמות אלה (2 מגה-פיקסל), מה שיאפשר לכל חובבי ה-Selfies להינות מאיכות גבוהה יותר בזמן צילום. עוד ניתן למצוא במצלמה הקדמית גם אפשרות צילום בפנורמה.

ממשק המשתמש החדש של החברה הינו ה-Emotion UI 2.0. בוואווי לקחו כיוון שונה מזה אליו רגילים משתמשי האנדרואיד ואימצו את תצוגת האפליקציות המוכרת לנו ממכשירי האייפון, זו ממקמת את כלל האפליקציות על מסך הבית ולא שולחת אותן למגירת האפליקציות. בגרסה החדשה הוסיפה החברה את האפשרות להשתמש במכשיר ביד אחת. ממש כפי שהכרנו ממכשירים בעלי מסכים גדולים שכאלה בעבר, ניתן להזיז את מקשי הטלפון והמקלדת כך שיצמדו לאחד מצדדי המסך ודרך כך יאפשרו תפעול הטלפון ביד אחת.

פונקציה נוספת שמצאנו שימושית למדי מגיעה בדמות כפתור מרחף המלווה אותנו לכל מקום אליו נלך. הכפתור מציע את כפתורי התפריטים הסטנדרטיים כמו מעבר למסך הבית, מעבר למסך קודם, זאת לצד הפעלת וידג’טים שיצופו על גבי המסך, כמו מחשבון למשל. את ווידג’ט הכפתור המרחף ניתן להזיז ל-6 נקודות שונות על-גבי המסך, כך שבמידה והכפתור אינו ממוקם לטעמכם, תוכלו להזיזו בכל עת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים