חברת פרטנר מודיעה על מוכנותה להפעלת רשת דור רביעי בישראל

orange-4g-2לקראת הדור הרביעי: חברת פרטנר, מפעילת רשת הסלולר הותיקה אורנג’, הודיעה הבוקר על מוכנותה להפעלת רשת דור רביעי החל מסוף השנה הנוכחית. הרשאה לשימוש בתדרים – עדיין אין, “מעכשיו זה כבר בידיים של משרד התקשורת”, מסר מנכ”ל החברה חיים רומנו.

במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בהרצליה, הודיעה חברת פרטנר על סיום שלבי הניסוי – רשת הדור הרביעי מוכנה לפעולה. בפרויקט החלפת ושדרוג התשתיות הושקעו למעלה מ-650 מיליון שקלים וכבר עכשיו ישנן ערים בארץ בהן ישנה פריסה מלאה של רשת הדור הרביעי, כדוגמת הרצליה בה נערכו הניסויים המוצלחים. עד לסוף חודש מאי, תסתיים הקמתם של למעלה מ-600 אתרי רשת, וכאמור – עד סוף 2014, יכוסה כל שטחה של ישראל.

אורנג’ מבטיחה כי רשת הדור הרביעי שלה, המכונה Orange 4G, תאפשר הורדת נתונים בקצב מקסימאלי של 150Mbps והעלאה בקצב של עד 50Mbps. מדובר במהירויות גבוהות פי 10 ממה שמציעות היום חברות הסלולר בישראל. בהדגמה החיה שנערכה על הבמה הוצגה מהירות הורדה מרשימה של 92.67Mbps וחיבור לשרת המרוחק בתוך 41 מילי-שניות. מהירות שכזו, “תאפשר הורדה מהירה של סרטים ותוכניות, כמו גם הזרמת תכנים מהירה מאד בשידורים חיים וב-VOD”.

עם השקתה של רשת הדור הרביעי, מבטיחה אורנג’ השקתם של כמה וכמה שיפורי רשת ושירותים חדשים אשר ינצלו את המהירות הגבוהה, ביניהם 4G Broadcast לשידור ערוצי וידאו אקסלוסיביים, 4G VoLTE לשיחות באיכות גבוהה במיוחד ו-4G Direct לקישור מהיר בין שתי יחידות קצה ללא תלות בתשתית הרשת. לטענתה של אורנג’, השירות האחרון יהיה יעיל במיוחד עבור שירותי ביטחון והצלה.

משרד התקשורת – תורך

על פי דבריה של פרטנר, הפעלה מלאה של רשת הדור הרביעי תתאפשר מבחינתה כבר בסוף השנה הנוכחית, אולם אין זה אומר שכך יהיה המצב בפועל. בטרם תופעל רשת שכזו בישראל, בין אם על ידי אורנג’ או רשת סלולרית אחרת, ישנו צורך בקיום מכרז תדרים אשר בסיומו יקבע משרד התקשורת איזה תדר (מבין שניים בסך הכל – 1800MHz, 2600MHz) יוקצה לאיזו רשת סלולר. ואם נהיה ריאליים – הדבר עשוי לארוך חודשים ארוכים.

אספקט נוסף שממזער את השמחה מגיע מכיוונו של משרד הבטחון, שעוד לא השלים את פינוי התדרים הפרטיים בהם עשה שימוש – אותם תדרים עליהם צפויה לקום רשת הדור הרביעי בישראל. פינוי התדרים החל בחודש מאי האחרון והשלמתו צפויה לטענת צה”ל רק בעוד שנה וחצי.

הלקוחות כבר מוכנים

כ-92 מדינות ברחבי העולם מפעילות רשת סלולר בדור הרביעי. עובדה זו, כמו גם הצפי שהוצג לפני כמה שנים, הביאו את יצרניות החומרה לאבזר כמעט את כל מכשיריהן בקישוריות 4G LTE כבר ב-2012. מרבית מכשירי הסלולר הנמכרים בישראל (למעט מכשירי הגלקסי של סמסונג) מאובזרים בטכנולוגיה זו ויוכלו לנצל את מהירויות ההורדה הגבוהות מיד עם השקתה של הרשת החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים