ריאיון: Bus Snooze – האפליקציה הישראלית שתעיר אתכם במקום ובזמן הנכון

שני מפתחים ישראלים שהקימו את Finko, פרויקט לפיתוח אפליקציות, שיחררו לאחרונה את האפליקציה הציבורית הראשונה שלהם למערכת האנדרואיד. מדובר באפליקציה שתוכל להועיל עד מאד למי מאיתנו שרוצה לנצל את הנסיעה בתחבורה הציבורית לצרכי השלמת שעות שינה, או סתם למי שאינו מכיר את הסביבה וזקוק לעזרה באיתור תחנת היעד. תפסנו את השניים לשיחה קצרה אודות האפליקציה החדשה, וזה בהחלט נשמע ונראה מרשים.

אנא ספרו לנו בקצרה איך עובדת האפליקציה.

באפליקציה קיימים מספר מצבי פעולה: המצב העיקרי הוא חיפוש מיקום על ידי כתובת או על ידי נקודת-ציון, והפעלת שעון מעורר במיקום שנמצא. המשתמש יכול לקבוע באיזו תדירות ייבדק המיקום שלו, ולפי זה יופעלו השעונים. בנוסף, קיים מצב ה-Always-On שבו מיקום המשתמש ייבדק ברציפות וללא הפסקה, וכך יהיה דיוק גבוה יותר. כמו כן, המשתמש יכול לקבוע שעונים על בסיס מיקום, על בסיס זמן, או על בסיס שעון משולב – כלומר: השעון יופעל אם מגיעים למיקום או שמגיע הזמן בו היינו צריכים להגיע אל היעד.

מעבר לאופן הפעולה, יכול המשתמש לקבוע מאפיינים נוספים, כמו צליל השעון והאם יהיה שימוש במיקום על בסיס רשת, בנוסף ל-GPS.

מהיכן הגיע הרעיון לפיתוח האפליקציה?

הרעיון הגיע כאשר אחד מאיתנו נסע באוטובוס כשהוא עייף, אך פחד להירדם ולפספס את תחנת היעד שלו. אז צץ הרעיון: שעון מעורר שיופעל על בסיס מיקום, ולא על פי זמן ידוע מראש. כמו כן, חשבנו שהרעיון יוכל לשמש לא מעט חיילים בארץ שמעדיפים לישון בזמן הנסיעה. מכאן, כמובן, נובע גם שמה של האפליקציה.

כמה זמן ארך הפיתוח?

אנו מתעסקים בפיתוח האפליקציה בזמננו החופשי, ולכן זמן הפיתוח היה ארוך מהמצופה ונמשך כ-3 חודשים. אנו מניחים שאם האפליקציה הייתה תעסוקתנו העיקרית, זמן הפיתוח היה אורך בין שלושה לארבעה שבועות.

האם התגלו קשיים במהלך הפיתוח? אם כן – אילו?

נתקלנו במספר קשיים, ביניהם בעיות שנוצרו מכך שכל מכשיר אנדרואיד הוא ייחודי ואינו מכיל בהכרח את אותה החומרה או מריץ את אותה הגרסה של מערכת ההפעלה. לנו היה צורך לדאוג שהאפליקציה תעבוד על כמה שיותר מכשירים ועל כמה שיותר גרסאות של אנדרואיד (האפליקציה מסוגלת לפעול כעת על כל מכשיר אנדרואיד בגרסה 1.6 ומעלה). כמו כן, היינו צריכים לדאוג בעיקר לטיב השירות של האפליקציה – שהשעונים יופעלו בצורה אמינה ביותר ואף אחד מהמשתמשים לא יפספס חלילה את התחנה שלו בעקבות שעון שלא הופעל כראוי. פונקציות מובנות של אנדרואיד לקבלת התרעות מיקום, למשל, לא תמיד עבדו ולא תמיד התריעו, ולכן נאלצנו לבנות מערכת התרעות משל עצמנו.

לאחר שחרור האפליקציה הגיעו אלינו מספר בקשות  והערות ממשתמשים שדיווחו על תקלות במכשירים ספציפיים. כמובן שאנחנו תמיד שמחים לקבל משוב על האפליקציה, וכל בקשה ותקלה נענתה בהתאם.

האם פיתחתם אפליקציות אחרות למערכות שונות?

כן. אנחנו מפתחים גם עבור מחשבים, אך מדובר בעיקר בפרויקטים פרטיים שלא מיועדים לציבור הרחב.

ומה עם תכניות לעתיד – בין אם לאפליקציה הזו או לאפליקציות אחרות?

כן, כמובן שיש תוכניות לעתיד. אנחנו מאד נהנים לפתח לאנדרואיד, ומקווים להמשיך ולייצר עוד אפליקציות ומשחקים שאנשים ייהנו מהם. ל-Bus Snooze, אנחנו מתכננים להוסיף תמיכה בשעונים מורכבים יותר עם אפשרויות תזמון מתקדמות, כמו פעילות רק בשעות מסוימות ובימים מסוימים בשבוע. בנוסף, אנחנו מתכננים להוסיף תמיכה בפעולות נוספות בעת הפעלת שעון, כמו שליחת SMS או הודעת דואר אלקטרוני אוטומטית כשהשעון מופעל.

האפליקציה זמינה כעת להורדה מכאן או דרך המרקט (מהמכשיר בלבד). הגרסה המלאה עולה סכום פעוט של דולר אחד (כ-3.6 שקלים) בלבד, וגרסא מצומצמת זמינה בחינם.
מי יתן ונמשיך לראות אפליקציות שימושיות שכאלו בפיתוח ישראלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים