צרות בממלכת הלומיה? נוקיה מציגה ירידה במכירות מכשירים לקראת מעבר החטיבה למיקרוסופט

Nokia-Lumia-525-3

נוקיה הכריזה היום (ה’) על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של שנת 2013, בו דיווחה החברה על מכירתן של 8.2 מיליון יחידות ממכשירי הסמארטפון של החברה מסדרת הלומיה מבוססת מערכת ההפעלה Windows Phone. זוהי עליה של 86% בהשוואה ל-4.4 מיליון יחידות שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד, אולם נתון זה שובר רצף עליה במכירות המכשירים ב-5 הרבעונים האחרונים.

אף הירידה במכירות לעומת הרבעון הקודם, הצליחה נוקיה להציג עליה מרשימה למדי במכירות ובמהלך שנת 2013 כולה מכרה החברה בסך הכל 30 מיליון יחידות ממכשירי הלומיה, נתון המהווה עליה של 125% במכירות המכשירים החכמים מבוססי Windows Phone OS בהשוואה למכירות של 13.3 מיליון מכשירי לומיה במהלך שנת 2012 כולה.

שלא כהרגלה, בחרה נוקיה לא להציג בדוחותיה המסכמים את השנה את פירוט נתוני מכירות הסמארטפונים, כאשר הנתון המספרי אושר על-ידי החברה בנפרד. בדוחות החברה הופיע רק הסבר על התחרות ההולכת וגוברת בשוק הסמארטפונים, זו גרמה לירידה במכירות.

לקראת סגירת העסקה עם מיקרוסופט

בתחילת חודש ספטמבר 2013 הכריזה יצרנית הטלפונים והטאבלטים נוקיה הפינית כי הסכימה להצעת רכש מצידה של ענקית התוכנה מיקרוסופט בסכום העומד על כ-7.2 מיליארד דולר. מאז ההודעה על הרכישה, אושרה זו על-ידי בעלי המניות של נוקיה כמו גם על-ידי משרד המשפטים האמריקני והאיחוד האירופי, אולם זו עדיין ממתינה לאישור מטעם מדינות שונות, בראשן סין.

מאז נחתמה העסקה עם מיקרוסופט, עלתה מניית נוקיה במעל ל-50%, כאשר בשנת 2013 כולה הכפילה החברה את שוויה לכדי 28.75 מיליארדי דולרים. לאחר פרסום דוחותיה הכספיים, ירד מחירה של מניית נוקיה במעל מ-5% בבורסות באירופה, כאשר עם פתיחת המסחר בבורסות בארה”ב, צנח שווי החברה בכ-10% היום.

(מקורות – Nokia | WSJ)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים