מזנקת בעליה: מיקרוסופט מכפילה את ההכנסות מטאבלטי ה-Surface ברבעון הרביעי של 2013

Microsoft-Surface-RT

ענקית התוכנה מיקרוסופט פירסמה אמש (ה’) את דוחותיה הכספיים לרבעון החותם את שנת 2013. עם פרסום הדוחות חשפה החברה כי הכנסותיה ממכירות מכשירי הטאבלט בסדרת ה-Surface עמדו על 893 מיליוני דולרים, יותר מפי 2 מהכנסותיה בקטגוריה ברבעון הקודם, אז עמדו הכנסותיה ממכירות ה-Surface על 400 מיליוני דולרים בלבד.

הנתונים ברבעון הרביעי מציגים שיפור מהותי בקטגוריית ה-Surface, אולם אף רצונה העז של מיקרוסופט לבסס דריסת רגל משמעותית יותר בשוק הטאבלטים, לא מצליחה החברה להרוויח ממנה גם ברבעון זה. ההוצאות עבור הקטגוריה עלו על ההכנסות והסתכמו בכ-930 מיליוני דולרים, דבר המתפרש להפסד של כ-40 מיליוני דולרים על הקטגוריה ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר.

קונסולת ה-Xbox One, אותה השיקה מיקרוסופט בנובמבר האחרון, זכתה להצלחה גדולה למדי כאשר נכון ל-31 בדצמבר 2013 מכרה החברה כ-3.9 מיליון יחידות מקונסולת המשחקים החדש, זאת בנוסף ל-3.5 מיליון יחידות נוספות של קונסולת המשחקים הותיקה, Xbox 360.

סך הכנסותיה של החברה עלו ב-14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ונאמדו ב-24.52 מיליארדי דולרים ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר, זאת לצד רווח נקי 6.56 מיליארדי דולרים, המהווה עליה של קרוב ל-3% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. חטיבת המכשירים של החברה, הכוללת את קונסולות ה-Xbox וטאבלטי ה-Surface רשמה עליה של כ-68% בהכנסות שנאמדו ב-4.73 מיליארדי דולרים בהשוואה ל-2.81 מיליארדי דולרים ברבעון המקביל אשתקד.

מספר שעות טרם פרסום תוצאותיה הכספיות של מיקרוסופט, פירסמה יצרנית הטלפונים הניידים נוקיה את דוחותיה הכספיים, בהם הציגה ירידה במכירות מכשירי הסמארטפון מבוססי מערכת ההפעלה Windows Phone ברבעון האחרון של השנה. בעוד היוותה המחלקה צמיחה משמעותית עבור מערכת ההפעלה של מיקרוסופט בשנת 2013 כולה, דווקא הרבעון האחרון של החברה הפינית טרם תעביר את המושכות למחלקת המכשירים לידיה של מיקרוסופט, אשר עדיין מחפשת מחליף למנכ”ל הותיק סטיב באלמר, נגמר בתוצאות שאינן מסבירות פנים עבור הבעלים החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים