סוף טוב: נוקיה ו-HTC חותמות על הסכם פטנטים ארוך טווח

HTC_8X_Nokia_Lumia_820הסכסוך המשפטי בין נוקיה הפינית ו-HTC הטיוואנית הגיע סוף סוף לסיומו. שתי החברות חתמו על “הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי”, במסגרתו תוכל כל אחת מהן להשתמש במאגר הפטנטים של השניה. בנוסף, נראה שהשתיים יעבדו יחדיו למען פיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום התקשורת התאית, עם דגש על קישוריות הדור הרביעי.

המאבק המשפטי בין נוקיה ו-HTC החל באפריל 2012, אז הגישה החברה הפינית כתב תביעה נגד BlackBerry, ViewSonic ו-HTC בגין הפרה של 41 פטנטים הקשורים בעיקר לעיצוב האנטנות, לניהול חיי סוללה ולהתאמות שונות של התוכנה. שתיים מהחברות נכנעו די מהר ושילמו לנוקיה את שדרשה, אך HTC שהיתה בטוחה בחפותה, בחרה להמשיך במאבק.

במהלך החודשים האחרונים התנהלו דיונים קשים בבתי המשפט מסביב לעולם, בעיקר באירופה, במסגרתם האשימה נוקיה את HTC בהפרה של עשרות פטנטים. ההתרחשויות הבולטות נרשמו בגרמניה, שם פסקו השופטים לטובתה של נוקיה ואיפשרו לה לדרוש הטלת עונש על HTC – אך נוקיה בחרה כאמור בדרכי השלום.

כולם מרוויחים

htc-email-chuoמרבית תנאיו של ההסכם שמורים לעת עתה בסוד בין שתי החברות ובין הדברים הבודדים שאנו יודעים לספר הוא שעל HTC לשלם לנוקיה סכום מסוים של כסף שיכניס את ההסכם לתוקף. במסגרת הסכם דומה שהושג ב-2011, שילמה אפל לנוקיה סכום חד פעמי של 615 מיליון דולר.

“אנחנו מאוד שמחים על כך שהגענו להסכם פשרה ושיתוף פעולה עם HTC, כזה שיעניק לה רישיון ארוך שנים לשימוש בפטנטים ובסטנדרטים של נוקיה”, כך אמר פאול מלין, ראש מנהל הקניין הרוחני בחברה הפינית. HTC מצידה, מבטיחה בהודעה לעיתונות שההסכם יבוא גם לטובתנו – “אנו שמחים על הסכם זה, שיאפשר לנו להתמקד בחדשנות עבור הצרכנים”.

זהו הסכם הפטנטים השני שחותמת HTC מול חברה גדולה בשוק המובייל. את ההסכם הראשון חתמה החברה בנובמבר 2012 מול חברת אפל, תוקפו – 10 שנים.

(מקורות – Nokia, HTC)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים