דיווח: נוקיה תכריז על סמארטפון אנדרואיד בתערוכת MWC 2014

nokia-normandy-press-render-leak-1-645x373נוקיה מתכננת להכריז בסוף החודש על סמארטפון אנדרואיד ראשון, כך מדווח אתר הוול סטריט ג’ורנל (Wall Street Journal). החברה תערוך מסיבת עיתונאים בתערוכת Mobile World Congress 2014 ב-24 בפברואר בברצלונה שם צפויה לחשוף את ה-Nokia X (המוכר גם כ-Normandy). המכשיר יריץ גרסה של מערכת ההפעלה אנדרואיד שפותחה על ידי נוקיה ללא שירותי גוגל, במקומם תשלב שירותים שלה ושל מיקרוסופט, ועם חנות אפליקציות עצמאית (בדומה למה שעושה אמאזון עם טאבלטי ה-Kindle Fire).

סמארטפון ה-Nokia X מיועד לשוק הנמוך ולפי השמועות מפרטו יהיה בהתאם – עם מסך 4 אינץ’ ברזולוציה של 800X480, פלטפורמת Snapdragon עם מעבד כפול-ליבה, זיכרון פנימי 512MB RAM, מצלמת 5 מגה-פיקסל, נפח אחסון פנימי של 4GB, חריץ הרחבה MicroSD, אפשרות לגרסת סים-כפול וסוללת 1,500mAh. ה-Nokia X, בדומה למכשירי הלומיה של החברה, יהיה זמין בשלל צבעים. לא ידוע באיזו גרסת אנדרואיד בדיוק תעשה נוקיה שימוש, אבל מהתמונות המודלפות ממשק המשתמש נראה דומה להפליא לזה של Windows Phone.

בוול-סטריט ג’ורנל מדגישים כי למרות שהמהלך של נוקיה לעשות שימוש במערכת הפעלה אחרת נראה מוזר, במיוחד בצל תהליך הרכישה על ידי מיקרוסופט, הוא נועד לתת מענה לשוק הנמוך, שם מכשירי סדרת ה-Asha לא נותנים מענה טוב מספיק. זו גם הסיבה שמיקרוסופט הסכימה למהלך שלכאורה מחזק פלטפורמה מתחרה. צפי החברות הוא שהשימוש באנדרואיד יגדיל את רווחי החברה דרך השימוש בשירותיהן השונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים