הערכות: אפל תודיע בעתיד על כניסתה לתחומי הרפואה והרכב

apple-campus 2בדיווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר, חשפה אפל השקעה גבוהה מהרגיל במחלקת הרכש – זאת, בהמשך להבטחותיהם החוזרות ונשנות של בכירים בחברה לחשוף קטגוריות חדשות של מוצרים. עתה, מוסר כתב עת מעמק הסיליקון כי בכוונתה של אפל לפלוש לתחומי הרפואה והתחבורה הפרטית.

על פי הדיווח, אדריאן פריקה, מנהל הרכש באפל, נפגש באחרונה עם אלון מאסק, מנכ”ל יצרנית הרכבים החשמליים טסלה. כתב העת לא ידע לספר מה היה נושא הפגישה, אך מציין כי אין זו הפעם הראשונה שאפל מביעה עניין בתחום הרכב. כראיה, ניתן לציין את הממשק המותאם של iOS עבור מערכות מולטימדיה לרכב. בנוסף, באוקטובר האחרון התפרסם מכתב שהועבר לאפל מידיו של אנליסט השקעות גרמני, זה עסק בכדאיות רכישתה של טסלה על ידי החברה.

לצד הקשרים עם טסלה, מספר הדיווח על ניהולו של פרוייקט רפואי בחברה, אותו מוביל מהנדס האודיו טומלינסון הולמן. הולמן מוכר בזכות מספר טכנולוגיות שיצר, ביניהן סטנדרט ה-THX, עליו מבוססות מערכות שמע מעולם הקולנוע. על פי הדיווח, הפרוייקט עוסק במערכת שתפקידה לצפות התקפי לב באמצעות האזנה לקול זרימת הדם בעורקים. כמו הדיווח הקודם, גם זה מגיע לצד פרטים מחזקים: אפל נפגשה כבר מספר פעמים עם ארגון ה-FDA האחראי בין היתר על אישור מתקנים רפואיים בארה”ב ועל העסקת עורכי דין המתמחים בתחום המכשור הרפואי.

נראה שבשנים הקרובות, ובדיוק כמו מתחרתה גוגל, תיכנס אפל לחיינו עמוק יותר ממה שהיינו רגילים עד כה. נוכח מירוץ הרכישות של השתיים בחודשים האחרונים, סביר להניח שמה שאנחנו רואים היום הוא רק קצה הקרחון של חזון העתיד, אותו רואות ענקיות הטכנולוגיה כבר זמן מה.

(מקור – The Verge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים