קוואלקום חושפת את פלטפורמת Snapdragon 801 לשוק הגבוה

qualcomm-snapdragon

במסגרת תערוכת המובייל העולמית אשר נערכת בברצלונה, חשפה יצרנית השבבים קוואלקום (Qualcomm) ערכת שבבים חדשה שעתידה להציג ביצועים גבוהים במיוחד על סמארטפונים וטאבלטים – Snapdragon 801. הפלטפורמה יורשת את מקומה של Snapdragon 800 כרכיב החומרה החזק ביותר של החברה, עד אשר תושק Snapdragon 805 העצמתית עוד יותר במהלך חודש מאי.

יחד עם Snapdragon 801 מציגה קוואלקום מספר לא מבוטל של שדרוגים ושיפורים לעומת הדור הקודם. ערכת השבבים משלבת בין מעבד Karit 400 מרובע ליבות בתדר שעון מקסימאלי של 2.5GHz (לעומת 2.3GHz בדור הקודם) ובין המאיץ הגרפי Adreno 330 שתדר העבודה המקסימלי שלו צמח מ-450Mhz ל-578Mhz. מלבד זאת, הוסיפה Qualcomm תמיכה בסטנדרט ה-e.MMC v5.0 לניהול שבבי זיכרון של הדור הבא.

אם במקרה תהיתם – המעבד אשר מגיע בערכת השבבים החדשה עדיין מסוג 32-ביט, וכנראה שמעבדי 64-ביט מבית קוואלקום לשוק הגבוה יגיעו רק בשנה הבאה.

את ביצועיו של המעבד החדש נוכל לבחון בעצמנו במהלך השבועות הקרובים, שכן זה מוטמע במכשירי הדגל החדשים Galaxy S5, Xepria Z2 ו-Xepria Z2 Tablet. למרות השיפור הלא קטן בביצועים, נראה שהפלטפורמת -Snapdragon 801 פשוט נועדנה לחברות שרוצות להשיק מכשירי דגל בתחילת השנה עם שינוי “משמעותי” ולא רוצות להמתין להשקת ה-Snapdragon 805 במאי.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים