HTC One M8 מציג הגדרת אבטחה בעייתית ושנויה במחלוקת

htc-one-m8-lockscreenאבטחה מסוכנת: לקוחות שרכשו את מכשיר הדגל החדש HTC One M8 מדווחים כי לאחר עשרה ניסיונות כושלים לפתיחת מסך הנעילה, מבצע הסמארטפון שחזור אוטומטי להגדרות היצרן. משמעות הדבר – כל המידע, האפליקציות, התמונות וההגדרות האישיות של המשתמש ייעלמו כלא היו בתוך דקות.

באמצעות תכונה זו מנסה HTC לספק רובד אבטחתי נוסף למידע האישי שלנו במידה והסמארטפון נגנב. לאחר חמישה ניסיונות כושלים לפתיחת מסך הנעילה, ייקפא המכשיר למשך זמן של 30 שניות ויודיע למשתמש כי אם יגיע לעשרה ניסיונות כושלים – יתבצע שחזור להגדרות היצרן, מה שבין היתר יאפשר שימוש במכשיר ללא הזנת סיסמה.

מצד אחד, מדובר במהלך מבריק למען הגנת פרטיותו של הלקוח. אולם, מצד שני, תכונה זו עשויה להיות בעייתית מאד במקרי שווא. כך למשל, מסך נעילה מאובטח בסיסמה עשוי לבוא לעיתים במגע גם עם ילדים שאינם מודעים למהות הפעולה שיבצעו. במקרה אחר, בו ינסו מזיקים לבצע פגיעה מכוונת, שקולה תכונה זו להצבת לחצן “בצע מחיקת כוללת” על מסך הנעילה.

באופן מעט מוזר, תכונה זו איננה ניתנת לביטול על ידי המשתמש, אך סביר שבעקבות התגובות ברשת תחליט HTC לבטלה או לאפשר למשתמש לבחור אם להפעילה או לא.

(מקור – Phandroid)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים