מיקרוסופט חושפת עדכון ל-Windows 8.1 – ידידותי למשתמשי העכבר ומקלדת

img_20140402_093446אחרי שמיקרוסופט בחרה ללכת על כל הקופה עם מסכי מגע והשיקה את גרסת מערכת ההפעלה Windows 8, היא מבינה כעת שמשתמשים רבים עדיין מעדיפים את השילוב הותיק והפופולארי – עכבר ומקלדת. מיקרוסופט הציגה באירוע הפתיחה לכנס המפתחים Build 2014 את העדכון המשמעותי הראשון ל-Windows 8.1, שמביא יכולות חדשות ובעיקר תיקוני ממשק שיהפכו את מערכת ההפעלה ידידותית הרבה יותר למשתמשי העכבר והמקלדת.

מרבית השינויים בממשק המשתמש נראים אולי קטנים, אבל צפויים לשנות באופן משמעותי את חווית השימוש של משתמשי העבר והמקלדת במערכת ההפעלה. השינוי המרכזי הוא השילוב של אפליקציות Windows 8 בממשק שולחן העבודה המסורתי. לא ניתן יהיה לפתוח אותן בחלונות, אבל הן כן יופיעו בשורת המשימות לצד התוכנות המסורתיות. האפליקציות המותאמות ל-Windows 8 ייפתחו במסך מלא, כאשר משתמשי העכבר והמקלדת יראו גם שורה חדשה עם כפתורי הסגירה והמיזעור המוכרים. כמו כן, מעבר עם העכבר בתחתית המסך יעלה את שורת המשימות שתאפשר מעבר בין התוכנות הפתוחות. כך מיקרוסופט מחזירה את ממשק ריבוי המשימוש המוכר בעולם, שורת המשימות, להיות שימושית כפי שהייתה בגרסאות קודמות של ווינדוס – מבלי שיהיה צורך לחקות מחוות מגע מרגיזות עם העכבר.

buildlive1130עוד בנוגע לניהול אפליקציות ווינדוס 8, מיקרוסופט חשפה שעם העדכון החדש נוכל להצמיד אפליקציות לשורת המשימות, אלו יהיו שם באופן קבוע. בכלל, מיקרוסופט שיפרה את המערכת האקולוגית כולה, החל מהחנות שתציג מידע רלוונטי ורחב יותר, דרך הצגה של אפליקציות רלוונטיות בתוצאות החיפוש במחשב המקומי (גם כאלו שלא מותקנות במחשב) ועד הדגשת אפלקיצות חדשות שהותקנו, על מנת שנדע היכן הן נמצאות לאחר ההתקנה.

העדכון הגדול ואולי המשמעותי ביותר למשתמשי ווינדוס הותיקים הוא החזרת תפריט ההתחל שזוכה לעיצוב חדש המשלב בין התפריט המסורתי מ-Windows 7 לממשק ה-Modern UI החדש. התפריט יכלול גם את התוכנות הפופופלריות ביותר וגם אריחים חיים שיציגו מידע בזמן אמת.

שינוי קטן, אבל כזה שצפוי גם הא להשפיע על חווית השימוש, מגיע בדמותה של התאמה אוטומטית של הממשק הראשי למחשב. אם מערכת ההפעלה תזהה קיומו של מסך מגע, ייפתח ממשק ה-Modern UI, אך אם יזוהו עכבר ומקלדת – ייפתח ממשק שולחן העבודה המוכר. דפדפן Internet Explorer 11 (אינטרנט אקספלורר 11) יזכה גם כן לעדכון שידע לסנכרן את החיפושים והמועדפים מהמובייל.

מיקרוסופט תחל בהפצת העדכון ל-Windows 8.1 ביום שלישי בשבוע הבא (8 באפריל).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים