הסוף ללכלוך: ניסאן מציגה רכב המנקה את עצמו

Nissan develops first self-cleaning car prototype

יצרנית הרכבים ניסאן החליטה לנסות ולמגר את התופעה המעיקה ביותר על בעלי רכבים כיום, היא כמובן הצורך לנקות את המכונית. בחברה הודיעו בסוף השבוע שעבר כי פיתחו דגם אב טיפוס לרכב המסוגל לנקות את עצמו, זאת דרך שימוש בטכנולוגיית צבע חדשה המסוגלת לדחות פגעי גשם, בוץ ולכלוכים מבוססי נוזלים אחרים.

שכבת הצבע החדשה, המסוגלת לדחות לכלוך, תשולב בדגם ה-Nissan Note, זה ישמש כרכב המבחן של החברה לצורך ביצוע בדיקות עמידות וביצועים במהלך החודשים הקרובים. בסיום הבדיקות, תחליט ניסאן האם ראויה הטכנולוגיה החדשה להשתלב ברכבי החברה המוצעים למכירה עבור הציבור הרחב.

טכנולוגיית הצבע בה תשתמש ניסאן נקראת Ultra-Ever Dry ותעזור למנוע מלכלוך מבוסס נוזלים להידבק לגוף הרכב, זאת על ידי יצירת שכבת מגן עשויה אוויר בין הצבע המכסה את הרכב לבין הסביבה החיצונית. בפועל, יידחו מולקולות נוזלים מגוף הרכב המצופה בחומר המיוחד וימשיכו לנזול ממנו הלאה עד שיפלו לקרקע. בנוסף, מכיל הצבע בטכנולוגיה החדשה גם מאפיינים המאפשרים לו עמידות בפני שריטות.

טכנולוגיות ציפוי בחומרים מיוחדים הדוחים נוזלים קיימות גם עבור מכשירי סמארטפון, אותן הצגנו כבר מספר פעמים בעבר. בשנים האחרונות מומשו גם אמצעים שונים להגנה מפני חדירת מים לקרבי המכשירים הניידים על-ידי שימוש באטימה בדרגות שונות על כמה ממכשירי הדגל של החברות המובילות בשוק. בין הסמארטפוונים התומכים בהגנה בפני נוזלים ניתן למנות את ה-Sony Xperia Z, ה-Z1 וה-Z1 כמו גם מכשיר הדגל האחרון של חברת סמסונג, ה-Galaxy S5.

בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2014 שנערכה בתחילת השנה, קיבלנו הצצה קטנה לטכנולוגיית דחיית הנוזלים בדוכן חברת ליקוויפל, אתם מוזמנים לראות את ההתרשמות בוידאו הבא:

(מקור – יח”צ ניסאן)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים