דיווח: פרויקט Android Silver יחליף את תכנית הנקסוס של גוגל

android-silverהאם גוגל צפויה לנטוש את סדרת מכשירי מכשירי הנקסוס שהשיקה ב-2010? על פי דיווחו של אמיר אפרתי באתר The Information, החברה עובדת בימים אלו על פרויקט חדש תחת השם Android Silver, במסגרתו היא תחבור ליצרניות שונות למען השקת מכשירי פרימיום בהזמנה אישית – באמצעותם היא תנסה להתחרות ראש בראש מול סדרת מכשירי האייפון של אפל.

על פי הדיווח, לפרויקט Android Silver תנאים נוקשים הרבה יותר מאלו שהיו לתכנית הנקסוס. כאן, תרצה גוגל שליטה מלאה גם על החומרה וגם על התוכנה, משמע – פרט לכך שיהיו אלו מכשירים שיתבססו על אנדרואיד בגרסתה הנקיה (ונילה), גוגל תבחר באופן אישי את רכיבי החומרה שיאפיינו את המפרט הטכני. בנוסף, החברה תשקיע כמות גדולה של מזומנים בשיווק והפצה, מה שלא קרה כלל וכלל עם מכשירי הנקסוס.

מקורותיו של The Information מוסיפים וטוענים כי אין בכוותנה של גוגל לבחור רק ביצרנית אחת שתסייע לה – ואם תרצה בכך, תשיק עד חמישה סמארטפונים בשנה. פרויקט Android Silver, בדומה לתכנית הנקסוס, יהיה פתוח לכל היצרניות, שיוכלו להציע לגוגל שימוש במכשירים קיימים או פיתוח של מוצרים חדשים בהתאם לדרישתה. בכדי לייחד המכשירים הללו, ישלב בהם צוות התוכנה של גוגל כמה תכונות חדשות וביניהן מערכת להעברה מהירה של מידע, כמו גם כזו שתנסה למנוע כל אפשרות אובדן.

Webיודגש כי הפרויקט החדש של גוגל צפוי להחליף את תכנית הנקסוס ולא להתקיים בנוסף אליה. בשלב זה עדיין לא ברור אם תנסה גוגל להמשיך ולהעניק למפתחיה מוצרי חומרה במחירים נוחים כפי שהיה עם שני מכשירי הנקסוס האחרונים. בכל אופן, גוגל עשויה להשיק מוצרים ראשונים במסגרת הפרויקט כבר בשנה הבאה, אולם השקתו של מכשיר נקסוס נוסף (ואחרון) עדיין צפויה להתקיים ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.

אין זו הפעם הראשונה שאנו שומעים על כוונתה של גוגל לבטל את תכנית הנקסוס. הראשון לספר על כך היה אלדר מורטאזין בסופו של חודש ינואר, אז הוא טען כי הנקסוס 6 יהיה האחרון בסדרה.

(תמונה – Machinum)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים