גוגל מדגימה כיצד עבר הרכב האוטונומי מעל מיליון קילומטרים ללא תאונות

Google-Driverless-Car

בפוסט בבלוג הרשמי של גוגל עידכנה החברה על התפתחות פרויקט הרכב האוטונומי וציינה כי צברה כבר למעלה ממיליון קילומטרים ללא תאונה אחת. הכל התחיל ב-2005 עם מודל Stanley, אותו רכב פולקסווגן טוארג המצויד במערכת נהיגה עצמית, אשר זכה באותה שנה בתחרות המכוניות האוטונומיות של סוכנות הבטחון DARPA. ב-2012, עם אישור החוק לרישוי רכבים אוטונומיים בקליפורניה, פרוייקט Stanley הפך לפרוייקט Google Driverless Car, או – טויוטה פריוס עם סורק לייזר על הגג. 

הפוסט, יחד עם הוידאו המוטמע בו, מסביר כיצד מזהה תוכנת הנהיגה את סביבתו של הרכב בזמן הנסיעה בכבישים. במהלך נסיעה עירונית, מתכנן האלגוריתם את המסלול תוך התחשבות בתנאי הדרך: 20 מטרים מלפנים ו-5 מטרים מאחור. באפשרותו של הרכב לזהות מגוון מכשולים אשר מחייבים אותו להאט או להסיט עצמו מהמסלול המתוכנן. כך למשל, כאשר מזוהים קונוסים המסמנים ביצוע עבודות בכביש – הרכב מתכנן מסלול חדש באופן מידי ויודע להשתלב בתנועה של הנתיב הסמוך.

יכולת הזיהוי המרשימה ביותר היא זו של הולכי הרגל ורוכבי אופניים. בצמתים, התוכנה מזהה את כלל הולכי הרגל ורוכבי האופניים אשר חוסמים את מסלול הנסיעה. לכל אחד מהם מצמידה התוכנה מחסום נסיעה וירטואלי אשר תקף עד שתזוהה מגמת התרחקות מהאובייקט. התוכנה אף יודעת לזהות ולצפות סכנות עתידיות על ידי חישוב מגמת התנועה של הולכי הרגל ורוכבי האופניים בכביש.

צוותי הפיתוח בטוחים בעתיד הטכנולוגיה ומסבירים כיצד המערכת יכולה לזהות ולעקוב אחר מספר גדול יותר של גורמים בכביש, וזאת ללא תלות במצב הערנות, המהווה את הגורם המגביל העיקרי של נהגים אנושיים. חברי הצוות ממשיכים להוסיף למערכת יכולות להתמודדות עם מצבים אפשריים נוספים בכביש ומציינים כי בדומה לנהג האנושי, המערכת לומדת את הכבישים בהם היא נוסעת ונוהגת טוב יותר בדרכים מוכרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים