חברת SanDisk חושפת כונני SSD בנפח עצום של 4 טרה-בייט

sandisk-optimus-maxלפני כחודשיים הכריזה SanDisk על כרטיס ה-MicroSD הראשון בנפח של 128GB ובכך קבעה סטנדרט קיבולת חדש עבור שוק המכשירים הניידים. כעת מפתיעה החברה בהכרזה נוספת וחושפת לראשונה כונן מצב קשיח (SSD) בעל קיבולת חסרת תקדים של 4TB (טרה-בייט).

הכונן נושא את שם הדגם Optimus Max ותומך בממשק החיבור SAS, המייעד אותו לשימוש במערכי שרתים. בתכנונו של הכונן שמה החברה דגש חזק על עבודת קריאה לעומת כתיבה ולכן הוא מתאים יותר מהכל לתרחישי שימוש כגון הזרמת מדיה, אחסון שרתי Web והפעלת עמדות עבודה וירטואליות. הכונן החדש מתאים די בקלות להחלפת כונני הדיסק שהיו נפוצים עד כה במרכזי שרתים, בעודו מציע נפח אחסון דומה לצד ביצועים גבוהים האופיניים לכונני מצב קשיח.

נתוני הביצועים אמנם לא שוברים שיאים, אך ביחס לנפח הם בהחלט מרשימים. מהירויות הכתיבה והקריאה בגישה סדרתית עומדות על 400MBps. בגישה אקראית נאמדים ביצועיו ב-75000IOPS (פעולות קלט/פלט בשניה) בקריאה ו-15000IOPS בכתיבה. שרידותם של רכיבי זכרון ה-NAND המיוצרים בטכנולוגיית 19nm מוערכת בכחמש שנים של שימוש הכולל עד 3 שכתובי מידע מלאים ביום.

כיוון שהכונן החדש לא מיועד לשימוש ביתי, SanDisk לא תמחרה את הכונן כמוצר בפני עצמו. עם זאת, באתר החברה נאמר שהמחיר ביחס לנפח יהיה דומה לזה של דגמי כונני ה-SATA SSD אותם היא מציעה. לפיכך, מחירו המשוער של כונן Optimus Max יגרום לרובנו לחריגה של כ-2000 דולרים מתקציב המחשב הבא שנרכיב.

(מקור – Computer World)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים