דגש על השוק העסקי: גוגל רוכשת את חברת Divide

divide-googleענקית שירותי הרשת גוגל מודיעה על רכישתה של חברת הסטארט-אפ Divide אשר פיתחה אפליקציית אבטחה תחת אותו השם בעבור מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. מהלך זה ייתכן ומגיע מתוך כוונתה של גוגל להפוך את אנדרואיד בטוחה וידידותית יותר עבור השוק העסקי החל מהגרסה הבאה (שחרור L).

אפליקציית Divide מאפשרת לאנשי עסקים להפריד את המידע האישי שעל מכשיר הסמארטפון שלהם מזה השייך למקום עבודתם. האפליקציה יוצרת מחיצה בין שני אזורים – “אישי” ו”עבודה”, כשהמעבר ביניהם אפשרי רק באמצעות הזנת סיסמה. הקבצים שאוחסנו באזור אחד לא יהיו זמינים באזור השני. בנוסף, מאפשרת האפליקציה שליטה מרוחקת במכשיר וביצוע מחיקת חירום של הקבצים.

את האפליקציה ניתן להוריד ולהתקין ללא תשלום (אנדרואיד | iOS), מה שיאפשר להשתמש בפונקציות הבסיסיות שלה. ישנה בנוסף גרסה מקצועית יותר, בעבורה נידרש לשלם 60 דולרים בשנה. תנאי עסקת הרכישה טרם פורסמו, אך נמסר כי צוות הפיתוח של האפליקציה ישולב בחטיבת האנדרואיד של גוגל ושלקוחות קיימים יוכלו להמשיך ולהשתמש בה.

גוגל מסמנת מטרות

android-securityכבר בתחילת דרכה זכתה חברת Divide לתמיכה מצידה של גוגל כשזו בחרה להשקיע בה כספים, כפי שעשו גם Comcast ויצרנית השבבים Qualcomm. לפיכך, אין זה מפתיע שגוגל בחרה לרכוש דווקא את שירותיה של חברת הסטארט-אפ הצעירה.

ההודעה על רכישתה של Divide מגיעה חודשיים לאחר פרסום השמועות על כוונתה של גוגל לחזק את שכבות האבטחה של אנדרואיד ולייעל את ליבת הקוד שלה למען הפעלת שירותים מתקדמים לעסקים. את השינוי הזה יכול ונראה בשחרור המשמעותי הבא של מערכת ההפעלה (זה ששמו יחל באות L) – אולי במהלך כנס המפתחים השנתי Google I/O שיתקיים בסוף חודש יוני.

(מקור – Re/code)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים